یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۳
هنری چهارم به سينما مي‌آيد

فيلم سينمايي "هنري چهارم" كه با اقتباس از رمانی به نام "هنري چهارم جوان" اثر هاینریش مان (برادر بزرگ توماس مان نویسنده آلمانی)ساخته شده، به زودی روانه نمايش جهانی می‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين فيلم را "جو بير" كارگرداني كرده و فيلمنامه آن بر اساس رماني اثر "هاينريش مان" نوشته شده است.

مان نويسنده و فعال اجتماعي آلماني است كه در سال 1950 درگذشت. وي را بيشتر براي رمان‌هايش با پس زمينه اجتماعي مي‌شناسند. او كه اهل آلمان شرقي بود با سركار آمدن دولت نازي به ايالات متحده مهاجرت كرد و پس از جنگ جهاني دوم به آلمان بازگشت.

از ميان ديگر آثار این نویسنده مي‌توان به "فرشته آبي" اشاره كرد كه آن رمان نيز به فيلم بازگردانيده شده است. وي علاوه بر اين اثر و "هنری چهارم جوان"، كتاب ديگري نیز با عنوان "كمال هنري چهارم" نوشته است.

هاينريش مان برادر بزرگ "توماس مان" نويسنده شهير آلماني است. از آثار دیگر هاینریش مان می‌توان به كتاب‌هايي چون: "كشور نعمت"، "پروفسور نخاله"، "زيردست"، "رئيس" و "جواني" اشاره کرد.

جو بير  كارگردان 59 ساله آلماني پيش از اين آثار تلويزيوني زيادي را در كارنامه خود دارد و اين فيلم اولين تجربه وي در عرصه كارگرداني يك فيلم بلند خواهد بود.

در اين فيلم بازيگراني چون "خولين بويسيلر"، "كارل ماركوويكس" و "مارتا كالوو" به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط