یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
تئاتر عروسکی بعد از انقلاب پیشرفت‌های خوبی داشته است

یک عروسک‌گردان و دستیار کارگردان در نشست «آسیب‌شناسی نمایش عروسکی پس از انقلاب» گفت: تئاتر عروسکی، بعد از انقلاب، پیشرفت‌های خوبی داشته، ولی دانشجوها باید سعی کنند بیشتر تحقیق کنند و تنها به آموزش‌های استادان قانع نشوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهارمین نشست از مجموعه ویژه برنامه‌های‌های هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی با عنوان «آسیب‌شناسی نمایش عروسکی پس از انقلاب»  با حضور آرزو عالی، عروسک‌گردان و دستیار کارگردان، فرزاد معافی، مدیرگروه نمایش دانشگاه سوره و ارمغان سطانی، دانشجوی تئاتر عروسکی دانشگاه سوره، روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه از ساعت ۱9 الی 21 به صورت مجازی در دانشگاه سوره برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه، چندین کار از دانشجویان تئاتر عروسکی پخش شد و سپس آرزو عالی، به تحلیل آن‌ها پرداخت و نکات لازم را جهت بهبود کارها به دانشجویان تأکید کرد.
 
وی با بیان اینکه عدم وجود تمرین کافی در کار دانشجویان یکی از ایرادهای اصلی است، گفت: گاهی دانشجویان تمرین کافی نمی‌کنند و فقط یک‌بار جلوی دوربین، نمایش را به اجرا در می‌آوردند، دانشجوها حتی نسبت به صدا گذاری خوب هم بی‌توجه هستند.
 
عالی افزود: تئاتر عروسکی از بعد از انقلاب، پیشرفت‌های خوبی داشته ولی دانشجوها باید سعی کنند بیشتر تحقیق کنند و تنها به آموزش‌های استادان قانع نشوند. 
 
ضرورت رجوع به قصهو افسانه‌های ایرانی
وی در صحبت‌های خود به نبود قصه مناسب نیز اشاره کرد و گفت: نبود قصه مناسب تأثیر زیادی روی کار دانشجویان می‌گذارد؛ بهتر است که به قصهو افسانه‌های ایرانی رجوع شود و در این راه می‌شود از دانشجویان ادبیات و نمایش‌نویسی کمک گرفت تا داستان‌های خوبی به وجود آورد.
 
عالی در پاسخ به این سؤال که چرا مردم نسبت به کسی که طرفدار نمایش عروسکی مدرن نیست، بی‌مهرند؛ افزود: این بی‌مهری از جانب مردم نیست؛ تماشاگر عام و گاهی متخصصان، متوجه کار خوب می‌شوند، ولی اتفافی که باید بیافتد این است که شاید افرادی که به داوری نشسته‌اند باید اطلاعات و نحوه دیدشان را عوض کنند؛ این بی‌مهری از عدم دانش نشأت می‌گیرد.
 
فرزاد معافی نیز، در رابطه با جشنواره عروسکی که چندین سال است دیگر برگزار نمی‌شود، گفت: این جشنواره‌ها می‌تواند انگیزه مناسبی برای دانشجویان شود و آن‌هارا به بهتر کردن کارشان تشویق کند.
 
در ادامه این نشست نیز، ارمغان سلطانی از نبود جایگاه مناسبی برای نشان دادن تئاترهای دانشجویان سخن گفت و فرزاد معافی، راه‌حل‌هایی مانند پیگیری برای برگزاری دوباره جشنواره‌ها را برای رفع این مشکل پیشنهاد داد.

در انتهای جلسه نیز، افراد حاضر در نشست مشکلات خود را در این حوزه بیان کردند و سعی در چاره‌جویی جهت این مشکلات کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها