یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
مهلت شرکت در جشنواره شعر و داستان «شهری در آسمان» تمدید شد

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر و داستان «شهری در آسمان» تا 10 فروردین تمدید شد.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: جشنواره «شهری در آسمان» با هدف کشف استعدادهای برتر شاعران و نویسندگان در حوزه هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر و داستان «شهری در آسمان» با اولویت وقایع انقلابی برگزار خواهد شد، گفت: از موضوعات محوری این جشنواره نخستین راهپیمایی مستقل زنان در زنجان، قیام مردم زنجان بر علیه رژیم طاغوت، وقایع مهم تاریخی انقلاب در استان، رویدادهای مهم، بمباران مدرسه بینش در زنجان، وصیت‌نامه‌ها و یادگاری‌های شهدا، پخش شب‌نامه‌ها هنگام حکومت نظامی است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان دیگر محورهای موضوعی این جشنواره را اتحاد ملی و انسجام اسلامی، توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده در حوزه معنویت و اخلاق، موضوعات تأکیدی در بیانیه ام دوم انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی عنوان کرد و گفت: از موضوعات اجتماعی جشنواره نیز تواضع، شجاعت، راستگویی، کمک به نیازمند، گذشت، خیرخواهی است.

وی ادامه داد: خانواده و سبک زندگی، سیمای زن امروز با الگوپذیری از سیره و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)، حجاب و عفاف، ازدواج، همسرداری، پایتخت شور و شعور حسینی و تأثیر حماسه حسینی از دیگر موضوعات اولویت‌دار جشنواره شهری در آسمان است.

نعمتی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه طبق مقررات دبیرخانه جشنواره از پذیرش صفحات متون بدون ذکر مشخصات صاحب اثر ارسال و  دبیرخانه از دریافت آثار ارسالی بعد از موعد مقرر معذور است، گفت: همچنین استفاده از عناوین مستعار، تخلص یا هر عنوان دیگر خلاف قوانین جشنواره است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه طبق فراخوان هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند، گفت: با این حال اثر ارسالی نباید پیش از این در هیچ مسابقه، نشریه یا صفحات مجازی منتشر شده باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 20 اسفندماه اعلام شده بود، اضافه کرد: با توجه به درخواست شرکت‌کنندگان مهلت ارسال آثار تا 10 فروردین ماه تمدید شد.

نعمتی ادامه داد: آیین اختتامیه نخستین جشنواره استان «شهری در آسمان» فروردین ۱۴۰۰ همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها