فروشگاه کتاب بارنزاندنوبل از روشهای جالبی برای رونق دوباره کتابفروشی استفاده کرده است.
از تابستان سال گذشته که «جیمز دانت» مدیریت اجرایی فروشگاههای بارنزاندنوبل را برعهده گرفت، سیاست این فروشگاه به سمت جذابتر کردن ظاهر فروشگاهها و تغییر دکوراسیون و به طور کلی آراسته کردن ویترینها و قفسههای کتاب شده است. ظاهراً تعطیلی بسیاری از فروشگاههای کتاب در ایام کرونا و قرنطینه فرصت خوبی برای مسئولان فروشگاه ایجاد کرده است تا تحول جدیدی در دکوراسیون خود ایجاد کنند.
بارنزاندنوبل در ایامی که تمام 614 فروشگاه کتابش در سراسر آمریکا تعطیل بود، فرصتی برای بازسازی دکوراسیون و ظاهر بیش از 350 فروشگاه پیدا کرده ولی این سیاست با وجود کرونا نسبت به سال گذشته کمی تفاوت پیدا کرده است و ظاهراً کرونا تاثیر زیادی در نحوه چیدمان و دکوراسیون کتابها ایجاد کرده است. دانت اعتقاد دارد در ایام پساکرونا نوع کتابفروشی و به طور کلی سبک زندگی انسانها تغییر خواهد کرد و باید برای طراحی و چیدمان کتابها نیز طرحی متفاوت نسبت به دوره قبل از شیوع ویروس پیدا کرد.
در ایامی که کرونا همه مردم را مجبور به خانهنشینی کرده بود، ظاهراً تیم طراحی دکوراسیون بارنزاندنوبل بیکار نبوده و کتابها را برای دوران بعد از آن آماده کرده است. فعلاً از شواهد و ظاهر بعضی از کتابفروشیها اینگونه معلوم است که مسئولان بزرگترین فروشگاه زنجیرهای کتاب در آمریکا تصمیم گرفتند از نوع جدیدی از چیدمان کتابها روی زمین استفاده کنند.
مشتریهای کتاب این روزها در بسیاری از فروشگاههای بارنزاندنوبل متوجه کتابهایی شدند که مثل دستفروشها روی زمین چیده شده و به راحتی جلد آنها قابل رویت است. یعنی مشتریها بدون دست زدن به کتابها و کاهش احتمال آلودگی به ویروس کرونا میتوانند کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
جیمز دانت که صاحب کتابفروشی دانت در شهر لندن و سابقه مدیریت کتابفروشی زنجیرهای واتراستون بزرگترین فروشگاه کتاب در بریتانیا را دارد، در نه سال گذشته به عنوان مدیر کتابفروشی طرحهای جالبی در به روز کردن فروش کتاب داشته است. او اعتقاد دارد در شرایط کنونی باید مشتریها را بدون ترس از ابتلا به کرونا به کتابفروشیها کشاند.
دانت به عنوان مدیر کنونی بارنزاندنوبل میگوید هرچند در دوره قرنطینه نیز با روشهای مختلف مثل فروش آنلاین توانستیم فروش خوبی داشته باشیم ولی هنوز نسبت به سال گذشته 20درصد کاهش فروش داریم و باید آن را جبران کنیم. وی اعتقاد دارد با روشهای مختلف باید دکوراسیون کتابفروشیها را طوری طراحی کرد که مشتریها بدون ترس از کرونا وارد کتابفروشی شده و کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنند.
نظر شما