دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
تلخیصی امروزی برای استفاده همگانی از کتاب شریف الغدیر

مدیر کانون خورشید در آیین رونمایی از کتاب «خط روشن» گفت: مجموعه 11 جلدی الغدیر نوشته علامه امینی، اثری ماندگار و مرجع در موضوع غدیر خم است که پیش از این امکان استفاده از آن برای همگان فراهم نبود. کتاب خط روشن برگرفته و خلاصه‌ای از این مجموعه 11 جلدی است که در قالب 200 صفحه و به زبان فارسی تدوین و تنظیم شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست خبری کانون خورشید به عنوان نخستین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه، امروز(29 مهرماه) در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد. 

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین مشکور، مدیر کانون خورشید با ارایه گزارشی از فعالیت‌های یک ساله این کانون، عنوان کرد: تاکنون موضوع غدیر را هیچ سازمانی تکریم نکرده است. بنابراین، کانون خورشید برای پوشش این نیاز به عرصه رسانه وارد شد، زیرا حوزه آموزش زمان‌بر است و مخاطبان محدودی را دربر می‌گیرد و در حوزه چاپ و نشر نیز امکان موازی‌کاری وجود دارد، اما رسانه این مشکلات را به همراه ندارد.

وی با اشاره به فعالیت این کانون در عرصه رسانه‌های چهارگانه مکتوب، صوتی و تصویری، فضای مجازی و تلفن همراه بر پایه کتاب خط روشن، افزود: فعالیت در حوزه رسانه مکتوب به تهیه 15 هزار نسخه فیش‌ از کتاب الغدیر علامه امینی و در نتیجه، تولید کتاب خط روشن انجامید. در رسانه صوتی و تصویری نیز کوشیده‌ایم بسته‌های فرهنگی صوتی را منتشر کنیم تا در زمانی کوتاه اطلاعات عمیق و فراوانی را درباره غدیر به مخاطبان ارایه دهیم. همچنین در رسانه تصویری شش کلیپ دو دقیقه‌ای را آماده کرده‌ایم که از امشب در رسانه ملی به نمایش گذاشته می‌شوند. همچنین مطالبی را در مرحله فیش‌برداری جمع‌آورده‌ایم که به شکل زیرنویس تلویزیونی منتشر خواهند شد.

وی یادآور شد: در رسانه فضای مجازی هم پایگاه الکترونیکی کانون خورشید را راه‌اندازی کردیم تا مخاطبان، علاوه بر دریافت اخبار جدید این کانون، از مباحث حوزه غدیر استفاده کنند و سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارند. همچنین در رسانه تلفن همراه نیز با همکاری دو اپراتور بزرگ، پیام‌های فیش‌های کتاب الغدیر را برای مشترکان تلفن همراه ارسال خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام  مشکوری درباره ایجاد بستر فرهنگی در ترویج موضوع غدیر اظهار کرد: درصددیم برای اقامه نماز عید سعید غدیر 30 هزار بروشور فرهنگی غدیر را ویژه طلاب سراسر ایران منتشر کنیم. در این بروشورها توضیحاتی درباره غدیر، ادله و استفتائات علما موجود است. همچنین انتشار ویژه‌نامه «قنوت خورشید 2» ویژه نمازگزاران عید سعید غدیر در عید سعید غدیر امسال از دیگر برنامه‌های کانون خورشید به شمار می‌آید. 

پیش از وی نیز حجت‌الاسلام  سیدمهدی تقوی، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اظهار کرد: ضرورت دارد مفاهیم غدیر و صحیفه سجادیه در عرصه بین‌المللی به طور خاص و با روش‌هایی نوین معرفی شوند. البته عید سعید غدیر با شادی‌هایی که به همراه خود دارد، بار سنگینی را نیز بر دوش شیعیان گذاشته است. متاسفانه به دلیل سوء درک، ضعف شناخت و بد سلیقگی برخی افراد، موضوع غدیر میان اقوام و افراد گوناگون دچار اختلاف شده است.

در پایان این نشست، محمدعلی موحد، معاون پژوهشی کانون خورشید نیز طی سخنانی اظهار کرد: موضوع غدیر رکورددار سخنان پیامبر(ص) در منابع مکتوب مخالفان مذهب شیعه است. علامه امینی در کتاب الغدیر از 110 منبع و ماخذ استفاده کرده است و البته این رقم با وجود تحولات تاریخی در طول قرن‌های گذشته به یقین افزون‌تر خواهد بود.

وی افزود: ضرورت دارد بر کتاب الغدیر علامه حاشیه‌نویسی‌ و مستدرک‌نویسی‌ صورت بگیرد تا به شبهات روز و مطالبی  که به هر دلیلی در اختیار علامه امینی نبوده است، پاسخ داده شود.

عید سعید غدیر خم 25 ذی‌الحجه برابر با دوم آبان‌ ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط