یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
قرآن بدون معرفی خداوند ناشناخته می‌ماند

نویسنده کتاب درسنامه قرآن‌شناسی گفت: بشر برای شناخت قرآن راهی جز معرفی و شناخت خداوند ندارد. قرآن کتابی است که بدون معرفی خداوند ناشناخته می‌ماند.-

دکتر علی محمدی آشنانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: قرآن کتابی است که از سوی خداوند بلند مرتبه نازل شده است و ریشه در علم الهی دارد و بشر با توجه به علم محدودی که دارد، با همه جوانب قرآن آشنایی ندارد. به همین دلیل نیاز شدیدی برای معرفی قرآن احساس می‌شود.

این نویسنده قرآنی افزود: همه افرادی که به مباحث علوم قرآنی و تفسیر می‌پردازند، باید با کارکرد‌های قرآن، رسالت قرآن و وظایف افراد نسبت به قرآن آشنا شوند تا بتوانند مطالب قرآن را به خوبی درک کنند. 

محمدی آشنانی گفت: خداوند در قرآن تجلی کرده است و تجلی خداوند باید به جوینده‌گان معارف الهی معرفی شود تا مخاطب بتواند نگاهی عمیق به قرآن داشته باشد.

وی با بیان این‌که شرط پرداختن به مباحث قرآنی آشنایی با رسالت قرآن و کارکردهای آن است، درباره کتاب درسنامه قرآن‌شناسی گفت: این کتاب به زمینه‌های مربوط به کارکرد‌های قرآنی و رسالت قرآن با نگاهی نوین می‌پردازد. برای شناخت قرآن باید تبیین شود که مسلمانان در مقابل قرآن چه وظایفی را به عهده دارند. به همین دلیل در این کتاب به سه وظیفه فردی، اجتماعی و بین‌المللی که افراد در مقابل قرآن دارند، پرداخته شده است.

محمدی آشنانی اظهار کرد: بعضی از کتاب‌های مشابه این اثر با این موضوع به رسالت یا ویژگی‌های قرآن به صورت جداگانه پرداخته‌اند اما به صورت درسنامه‌ای نظام‌مند، خاص، مستند، بر ‌اساس آیات قرآن و با تکیه بر موضوعات قرآنی تاکنون چنین پژوهشی صورت نگرفته بود.

کتاب درسنامه قرآن‌شناسی مراحل پایانی چاپ‌ و نشر را طی می‌کند و تا دو هفته آینده ازسوی انتشارات تلاوت، وابسته به سازمان دارالقرآن کریم منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط