چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
علی‌پور «دردسرساز» را به بچه‌ها پیشنهاد کرد

پروین علی‌پور، نویسنده و مترجم کتاب کودک و نوجوان، به بچه‌ها توصیه کرد سعی کنند کتاب «دردساز» نوشته بن ميكائلسون را در ایام عید بخوانند. این نویسنده گفت: در این کتاب زندگی نوجوانی روایت می‌شود که همیشه دردسر ایجاد می‌کند و در نهایت زندگی با سرخ‌پوستان را برمی‌گزیند. بهتر است پدر و مادرها هم به این اثر نگاهی بیندازند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی‌پور گفت: «دردسرساز» عنوان اثری از بن میکائیلسون است که حتما توصیه می‌کنم بچه‌ها آن را در روزهای عید مطالعه کنند. این کتاب تاکنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده و جایزه کتاب برتر شورای کتاب کودک، آخرین جایزه‌ای بوده که به خود اختصاص داده است. «نوکیلوس»، «فلیکر (داکوتای شمالی)»، «گلدن آرچر»، «گلدن ساور» و «بن هیو» عنوان‌های جوایزی هستند که این کتاب تاکنون به دست آورده است.

وی افزود: «دردسرساز» حال و هوایی نوجوانانه دارد. این کتاب درباره زندگی است و به خوانندگان خود تلنگری جدی می‌زند. در این کتاب زندگی نوجوانی روایت می‌شود که همیشه دردسر ایجاد می‌کند. این نوجوان در نهایت زندگی با سرخ‌پوستان را انتخاب می‌کند و بر این اساس اتفاقاتی که در طی داستان برای او می‌افتد، شکل می‌گیرد.

نویسنده مجموعه «زنبورک» اظهار کرد: این کتاب فوق‌العاده است و از دیدگاه من پدر و مادرها و مشاوران نیز باید آن را بخوانند. «هفت بار بیفت هشت بار بلند شو» ضرب‌المثلی ژاپنی است که در ابتدای این کتاب آمده است. 

وی ادامه داد: این کتاب به همراه کتاب «آرزوهای کوچک» امسال جزو سه کتاب برتر شورای کتاب کودک معرفی شدند اما من کتاب «دردسر ساز» را ارجح می‌دانم. 

علی‌پور، متولد ۱۳۲۵ شهسوار و مترجم آثار کودک و نوجوان است. کتاب «چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد» با ترجمه او به عنوان کتاب برتر کودک و نوجوان معرفی شده است. 

علی‌پور، کارشناس ارشد روانشناسی است و به دلیل علاقه‌اش به ادبیات، سال‌ها به عنوان دبیر ادبیات فعالیت کرده و همچنین حدود شش سال با سمت تهیه‌کننده و تکنولوژیست آموزشی در تلویزیون مشغول به کار بوده است. وی تاکنون چهار جایزه از شورای کتاب کودک گرفته و نویسنده برگزیده شانزدهمین دوره کتاب فصل در بخش کودک و نوجوان، برنده دیپلم افتخار IBBY، جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این نویسنده بارها برگزیده مجلات سروش نوجوان و سلام بچه‌ها بوده‌است. از وی تاکنون بیش از ۹۰ اثر اعم از تالیف و ترجمه منتشر شده است.

«ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر»، «تابستان قوها» و «کاریکاتوریست» نام برخی آثار این مترجم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط