چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
كتابخانه عمومي فردوسی هرمزگان كتابخانه برتر فرهنگي كشور شد

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، از انتخاب کتابخانه فردوسی بندرعباس به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور خبر داد.-

 امیرحسین حیدری با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: اين كتابخانه به دليل برگزاري برنامه‌های متنوع فرهنگي و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، همچنیت مطالعه مفید و جلب مشاركت اعضا در مسابقات كتابخواني آنلاين مورد توجه قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر ماه فعالیت‌های کتابخانه‌ها را بررسی می‌کند و بر اساس میزان مشارکت اعضا در مسابقات مکتوب و آنلاین و نیز تعداد اعضای جدید جذب شده به شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، کتابخانه برتر را انتخاب می‌کند.

وی افزود: همچنین در کتابخانه‌ها، برنامه‌های فرهنگی متعددی صورت می‌گیرد که بخشی از آن به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کانون ادبی اداره، کانون قرآن و عترت و بخش دیگر به فعالیت‌‌های کتابداران و بخش کودک بر می‌گردد.
 
کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان  درباره فعالیت‌های بخش کودک این کتابخانه اظهار کرد: این کتابخانه فعال‌ترین بخش کودک را در استان دارد و توانسته است تعامل خوبی با مدارس داشته باشد به گونه‌ای که زنگ انشا در بسیاری از مدارس این کتابخانه برگزار می‌شود.
 
به گفته حیدری، همچنین جلسات قصه‌گویی توسط کتابداران و مربیان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در کتابخانه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بخش کودک تمامی کتابخانه‌های شهر به قفسه، میز و صندلی ویژه کودک تجهیز شده و کتاب‌های متنوعی نیز برای مطالعه کودکان به طور متمایز از سایر کتاب‌ها در این بخش قرار گرفته است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها