پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کتاب دیده شود، فرهنگ مطالعه رشد می‌کند

محمدرضا مولایی، مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار گوناگون جامعه باید از زیرساخت‌های اجتماعی و عینیت بخشیدن به کتاب شروع کرد./

محمدرضا مولایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید کتاب را مانند سایر کالاها به شکلی محسوس تبلیغ کرد.

وی درباره برنامه‌ها و اهداف خود در این سمت جدید گفت: تاکنون در حوزه کتاب و کتابخوانی استان قزوین فعالیت‌های گوناگونی انجام شده اما در برخی حوزه‌ها اقدامات کمتری صورت گرفته‌ است. تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان قزوین، از اولویت‌های برنامه‌های تعیین شده این اداره به شمار می‌آید.

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: همچنین افزایش تعامل با اداره آموزش و پرورش استان و شهرستان برای بازدید مستمر دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها با هدف افزایش اعضای فعال کتابخانه‌ها، از دیگر اولویت‌های برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین است، زیرا بازدید مستمر دانش‌آموزان در آینده‌ای نه‌چندان دور به افزایش سرانه مطالعه مفید نیز می‌انجامد.

وی با بیان این‌که «درصددیم با تعامل بیشتر با اداره شهرداری در مناطق مختلف استان و سطوح شهر تابلوهای تبلیغاتی را با محتوای کتاب و کتابخوانی و ایستگاه‌های مطالعه نصب کنیم» بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های گوناگون اجتماعی، ‌فرهنگی و مذهبی، از دیگر برنامه‌های این اداره محسوب می‌شود.

دوشنبه(11 دی‌ماه) امسال در مراسمی، محمود لالوها از سمت مدیرکلی کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تودیع و محمدرضا مولایی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط