یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
همکاری ویژه هلال احمر برای برپایی هفته کتاب در گلستان

کارشناس امور کتابخانه‌های استان گلستان از برپایی هفته کتاب این استان همراه با دایر کردن چادر‌‌های هلال احمر در مراکز پرتردد شهری این استان از 17 تا 26 آبان‌ ماه خبر داد.-

مصومه صدیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به برگزاری هفته کتاب این استان سه روز زودتر از هفته کتاب و احتمال تمدید سه روزه آن، درباره فعالیت‌های چادر‌های هلال احمر در هفته کتاب این استان اظهار کرد: معرفی خدمات کتابخانه‌ها، برگزاری طرح کتاب من، در نظر گرفتن بخشی برای اهدای کتاب خیران، پذیرفتن عضویت نیم بهای افراد در کتابخانه‌ها از طریق چادر‌های هلال احمر، از  برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان در این هفته خواهند بود.

وی افزود: هزینه‌های حاصل از درآمد عضویت نیم بهای افراد در هفته کتاب استان گلستان از طریق چادرهای هلال احمر، به دانش آموزان زلزله‌زده آذربایجان شرقی اهدا خواهد شد. 

کارشناس امور کتابخانه‌های استان گلستان از «دانش‌آموز محور بودن» بیستمین هفته کتاب استان گلستان خبر داد و عنوان کرد: کاروان کتابی با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش این استان مهیا شده است که هفته کتاب به شهرستان‌های استان وارد می‌شوند. 

صدیقی افزود: این کاروان کتاب همراه با نمایش عروسکی برای کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و هر روز با نواختن زنگ کتاب وارد یکی از شهرستان‌ها می‌شود و مسوولان اداره کتابخانه‌های استان نیز در یکی از مدارس درباره این موضوع سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی میان دانش‌آموزان مدارس شهرستان‌های استان گلستان گفت: پیاده‌روی دانش‌آموزان در ساعت مدرسه از محل تحصیل آن‌ها تا چادر‌های هلال احمر شهرستان و برپایی مسابقه‌های کتابخوانی میان آنان همراه با اهدای جوایز، از  برنامه‌های دیگر  چادر‌های کتاب هلال احمر در هفته کتاب استان است.

کارشناس امور کتابخانه‌های استان گلستان همچنین از برپایی مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه کتاب استان همزمان با هفته کتاب خبر داد و اظهار کرد: از اعضای انجمن نویسندگان، کتابداران، کتابخوانان و کنکوری‌های برتر عضو کتابخانه‌های استان تجلیل می‌شود و بازنشسته نمونه پیشکسوت و  همچنین خدمتکار نمونه در حوزه کتاب نیز در این هفته معرفی خواهند شد.

صدیقی با اشاره به همکاری صدا و سیمای استان گلستان برای اجرای برنامه‌های هفته کتاب گفت: در طول هفته کتاب صدا و سیمای استان گلستان هر شب با یکی از فعالان حوزه کتاب صحبت و خانواده‌های موفق کتابخوان را معرفی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط