چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
12 عنوان کتاب درسی دانش‌آموزان کم‌بینا درشت خط شدند

12 عنوان از مجموع عناوین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان کم‌بینا توسط کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی به درشت‌خط تبدیل شده‌اند. این کتاب‌ها اکنون در مرحله چاپ به سر می‌برند.-

سوسن ضیائی، مدیر برنامه‌ریزی آموزش دانش‌آموزان با مشکلات حسی ـ حرکتی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب درسی فارسی، کتاب کار فارسی، کتاب درسی ریاضی، کتاب درسی آموزش قرآن، کتاب درسی هدیه‌های آسمانی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی عناوین برخی از این کتاب‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه سخنانش گفت: کتاب درسی ریاضی پایه اول ابتدایی و کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی دانش‌آموزان کم‌بینا از دیگر کتاب‌هایی‌اند که اکنون زیر چاپند.

مدیر برنامه‌ریزی آموزش دانش‌آموزان با مشکلات حسی ـ حرکتی توضیح داد: کارشناس‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی محتوای برخی از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان با مشکلات حسی ـ حرکتی را به صورت درشت خط به نگارش درمی‌آورند. برخی دیگر را نیز به بریل و یا فایل‌های صوتی تبدیل می‌کنند.

ضیائی افزود: تعداد کثیری از کتاب‌های درسی دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان کم‌بینا به درشت خط تبدیل می‌شوند. همچنین تمام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان نابینا به صورت بریل‌شده به چاپ می‌رسند.

وی در ادامه گفت: با توجه به حجم زیاد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان با مشکلات حسی ـ حرکتی مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه، برخی از آن‌ها به بریل و برخی دیگر به فایل‌های صوتی تبدیل می‌شوند. 

مدیر برنامه‌ریزی آموزش دانش‌آموزان با مشکلات حسی ـ حرکتی در پایان اظهار کرد: محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان با مشکلات حسی ـ حرکتی با محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان عادی هیچ‌گونه تفاوتي ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط