دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
راه‌اندازی 40 ایستگاه مطالعه تا پایان سال در اصفهان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: طرح ایستگاه‌های مطالعه کتاب شهريورماه امسال در 40 محل پرتردد اصفهان اجرا خواهد شد.-

غلامرضا یاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ اظهار کرد: در فاز نخست این طرح، 300 ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی سراسر کشور قرار داده می‌شوند و در فاز دوم، این تعداد به هزار ایستگاه در کل کشور خواهد رسید.

وی افزود: از یک هزار ایستگاه مطالعه‌ای که در کل کشور تا پایان سال جاری قرار خواهند گرفت، 40 ایستگاه مطالعه در استان اصفهان خواهند بود.

یاوری با بیان این‌که کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده خواهند شد، گفت: اکنون دو ایستگاه مطالعه در ترمینال‌ها، دو ایستگاه در فرودگاه و یک ایستگاه در استانداری اصفهان در نظر گرفته شده‌اند که این تعداد تا پایان فاز نخست به 20 ایستگاه مطالعه خواهد رسید.

وی ادامه داد: تا پایان فاز دوم 20 ایستگاه مطالعه دیگر بر ایستگاه‌های مطالعه فاز نخست افزوده خواهد شد و مجموع آن‌ها 40 ایستگاه مطالعه، در استان اصفهان خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اظهار کرد: سالانه به هر ایستگاه مطالعه در کل کشور پنج میلیون تومان برای خرید کتاب اختصاص داده می‌شود.

به گفته یاوری، کتاب‌هایی که در ایستگاه‌های مطالعه قرار داده می‌شوند، کتاب‌های عمومی و مخصوص همه اقشار جامعه‌اند و تمامی منابع کتابی به صورت متمرکز از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می‌شوند. 

یاوری افزود: علاقه‌مندان برای استفاده از کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه، لزومی به داشتن کارت عضویت یا نام‌نویسی ندارند و می‌توانند بعد از مطالعه کتاب، آن را به ایستگاه‌های مطالعه تحویل دهند.

وی گفت: تقویت روند مطالعاتی در کشور به ایجاد فضای معنوی در بین افراد جامعه می‌انجامد و برای این‌که بتوانیم سرانه مطالعه را بالا ببریم، باید زمینه‌ها و ابعاد مختلف مطالعه را فراهم کنیم.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، به دلیل این‌که ذائقه مردم متفاوت است، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز باید ابعاد مختلف مطالعه را در نظر بگیرد و با کتاب‌های صوتی و دیجیتال پاسخگوی تمام سلیقه‌ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط