شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۴
فيلم‌هاي اقتباسي بهترين شدند

انجمن منتقدان سينماي آمريكا با انتخاب فيلم "آنجا خون خواهد شد" كه اقتباسي است از كتاب "نفت" اثر "آپتون سينكلر"، بار ديگر يك فيلم اقتباسي را به عنوان بهترين فيلم سال برگزيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از hollywoodreporter  كارگردان اين فيلم "پل توماس اندرسون" توانست عنوان بهترين كارگرداني سال را نيز از آن خود كند.

"آپتون سينكلر" نويسنده آمريكايي كه در سال 1968 در سن 90 سالگي در گذشت، آثار زيادي را در زمينه آثار فانتزي و نيز در ژانر آثار عاطفي خلق كرده كه از جمله مي‌توان به كتاب‌هاي "جنگل"، "چيزهاي زيانبار" و "صراف" اشاره كرد. سينكلر يك بار نيز برنده جايزه "پوليتزر" شده بود.

فيلم‌هاي اقتباسي "سرزميني براي پيرمردان نيست" و "زنگ شيرجه و پروانه" نيز توانستند رتبه‌هاي دوم و سوم را كسب كنند.

"سرزمين براي پير مردان نيست" اثر "برادران كوئن" اقتباسي است از كتابي به همين نام اثر "كورماك مك كارتي" نويسنده شهير آمريكايي و برنده جايزه پوليتزر كه توانست نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به خود جلب كند.

"زنگ شيرجه و پروانه" اثر "جوليان اشنابل" نيز اقتباسي است از كتاب "ژان دومينيك" نويسنده فرانسوي، محصول كشور بلژيك، و در ماه مي سال 2007 نمايش داده شد.

انجمن منتقدان فيلم آمريكا هر ساله پيش از مراسم اسكار جوايز خود را اهدا مي‌كند و به همراه جايزه گلدن گلوب از جوايز تاثير‌گذار در داوري‌هاي جايزه اسكار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها