یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
100 عنوان كتاب، رهآورد «فرهنگ‌ایلیا» از گيلان

بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه گیلان‌شناسی از سوی انتشارات «فرهنگ‌ایلیا» در غرفه ناشران عمومی بیست و پنجمین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.-

مسوول غرفه فرهنگ ایلیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار كرد: آثاری مانند «تاریخ گیلان» نوشته عبدالفتاح فومنی، «سفرنامه ساحل خزر» اثری از ویلیام ریچارد هولمز، «کتابشناسی توصیفی ـ تحلیلی گیلان در عصر صفویه» از دکتر عباس پناهی‌ و «گیلان در عصر ایلخانان» نوشته زرین‌دخت صالحی، برخی از کتاب‌ها به شمار می‌آیند.

متین باقری افزود: کتاب‌های تصویری «گیلان تماشا» شامل مجموعه عکس‌های مردم‌شناسی، کاری از محمد بشرا، «گیلان قدیم» شامل عکس‌های گیلان در عصر قاجار به تلاش فرامرز طالبی و «یادداشت‌های مسافرت‌های گیلان» اثری از عباس مسعودی را نیز می‌توان در زمره این آثار قرار داد.

وی با بیان این‌که کتاب‌های تاریخ و فرهنگ تمدن گیلان بخش گسترده کتاب‌های این انتشارات را به خود اختصاص داده‌اند، اظهارکرد: کتاب‌های «باستان‌شناسی املش» نوشته ولی جهانی،«بررسی ویژگی‌ها وساختارزبان گیلکی» از مسعود پورهادی و «بلشویک‌ها درگیلان» اثری از ولادیمیر گنیس با ترجمه جعفر مهرداد، آثار دیگر این موسسه انتشاراتی به شمار می‌آید.

باقری در بخش دیگر سخنان خود به آثار ادبیات اقلیمی گیلان اشاره کرد و افزود: کتاب «آوازهای سرزمین پدری» شامل گزیده‌ شعر شاعران لشت‌نشا به تلاش هوشنگ عباسی و «بالون صارا» شعر گیلکی اثری از محمدتقی بارور از آثار جدید این انتشاراتند.

به گفته وی، کتاب‌های «شریر ما جیجا که ورزان» داستان گیلکی از مسعود پورهادی و «آو و آفتاو» شامل شعر تالشی نوشته ابراهیم خادمی نیز کتاب‌های دیگر این انتشارات محسوب مي‌شوند.

انتشارات«فرهنگ‌ایلیا» ازسال 1382 فعالیت خود را آغاز و تاکنون 390 کتاب با موضوع گیلان و گیلان‌شناسی منتشر کرده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران تا 23 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط