سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
انتشار حواشی آثار و مقالات مینوی پس از چهل سال/ «زندگی‌نامه فلسفی نیچه» در دست نگارش

محمد دهقانی از انتشار حواشی آثار مجتبی مینوی و نقدهایی که او بر سایر نویسندگان وارد کرده است با عنوان «ویراستار خاموش» خبر داد.

محمد دهقانی، نویسنده و پژوهشگر در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در کتاب «ویراستار خاموش» کتاب‌ها و مجلاتی که مینوی در آن مقالاتی را نوشته است استخراج کرد‌‌ه‌ام و بسیاری از نکته‌ها و مطالب درخور توجه ادبی، تاریخی و هنری را از حواشی آن‌ها بیرون کشیده‌ام که متاسفانه بیش از چهل سال است که مغفول مانده و کسی چنان که باید به آن توجه نکرده است.

او افزود: مینوی از کار شاعران و نویسندگان معاصر خود همچون مرحوم محدث ارموی و باستانی پاریزی انتقاد کرده است که گاه با لحنی تند و پرخاشگرانه بیان و غالبا گاه نکات علمی ارزشمند درباره تاریخ و ادبیات گذشته و معاصر ایران گفته است.

دهقانی ادامه داد: نکته‌ای که درباره آثار مینوی دیده می‌شود این است که او یادداشت‌های تصحیحی و انتقادی را در کنار صفحات می‌نوشت و ظاهرا فرصت نمی‌کرده آن‌ها را با مترجمان و نویسندگان در میان بگذارد؛ از این جهت می‌توان او را «ویراستار خاموش» نامید.

به گفته این پژوهشگر یادداشت‌های مینوی را می‌توان بر حسب نوع موضوع به بخش‌های مختلف تصحیح و تحقیق، ترجمه، شعر، داستان، تاریخ، سیاست و اجتماعیات تقسیم کرد که درباره هر یک مقاله یا کتابی تدارک دیده است. این کتاب در دست چاپ است و از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر خواهد شد.

همچنین کتاب‌ «زندگی‌نامه فلسفی نیچه» نیز از دیگر آثاری است که به قلم محمد دهقانی از سوی نشر نی منتشر خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها