دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس راه‌اندازی شد

دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس راه‌اندازی و مسئول آن توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جمشید رضایی را به‌عنوان مسئول دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس، تعیین و امروز دوشنبه 15 دی‌ماه با حضور در ساختمان شماره دو اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه این انجمن را نیز راه‌اندازی کرد.
 
سهرابی گفت: دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های فارس برای هماهنگی و همسویی در راستای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی و بسترسازی بالندگی فارس در این زمینه راه‌اندازی شده و هماهنگی‌ها برای جشنواره‌های پایتختی کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی را افزون بر ساماندهی و بسترسازی کتابخانه‌های فارس، بر دوش خواهد داشت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در این دبیرخانه طرح‌ها و ایده‌های مردمی، نهادی و سازمانی هم‌راستا با فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی از سوی هر فرد، نهاد و سازمانی دریافت و پس از کارشناسی به شورای انجمن که به ریاست استاندار فارس برگزار می‌شود، برای تصویب فرستاده خواهد شد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه در سال گذشته شیراز، عنوان پایتختی کتاب ایران را به دست آورد، بیان کرد: فرهنگ والا و بالنده مردم فارس، برآمده از خوانشی است که نوشتن را پدیدار می‌کند؛ فرهنگی که زایشگاه، زیستگاه و پرورشگاه نویسندگان و ادیبان بزرگ بسیار ایران‌زمین بوده است؛ پس بر ماست تا با پاسداری از این فرهنگ، آن را برای همیشه ماندگار کنیم.
 
یادآور می‌شود، جمشید رضایی، مسئول دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس، پیش از این معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و سرگروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها