چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
چاپ مجموعه اشعار مژده لواسانی

مجموعه شعر مژده لواسانی با عنوان «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام» از سوی موسسه انتشارات نگاه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام» دومین کتاب مژده لواسانی و نخستین مجموعه شعر سپید اوست که طی روزهای گذشته از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است. لواسانی از سال‌های نوجوانی در کنار کار اجرا در تلویزیون و رادیو به نویسندگی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز مشغول بود و در 16 سالگی برای نخستین بار سردبیری یک برنامه رادیویی را تجربه کرد.  
 
مژده لواسانی در این اثر 55 شعر سپید منتشر کرده که اغلب کوتاه است و فضایی عاشقانه دارد. او سعی کرده تا در این اثر مسائل و دغدغه‌های عاشقانه را در پس‌زمینه‌ای پاییزی مطرح کند. شاعر در این مجموعه از المان‌های مختلفی استفاده کرده تا به انسان مدرن امروزی بپردازد.
 
لواسانی در توضیح دومین اثرش آورده است: «در كتاب اولم «خون انار گردن پاييز است» داعيه‌ى شعر نداشتم و البته در مقدمه كتاب هم به اين موضوع اشاره كرده بودم كه چهار فصل اين مجموعه شعر نيست؛ اما در مجموعه دوم يعنى «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام»، با راهنمايي‌ها و الطاف شاعرانى چون محمدرضا عبدالملكيان، اسماعيل امينى و دیگر استادان تلاش كردم تا مجموعه شعر سپيد قابل قبولى را تقديم مخاطبانم كنم.»
 
در یکی از اشعار این کتاب می‌خوانیم:
«باران
قطره
قطره
قطره
بر سه تن مي‌باريد
آن تن كه رفتم
آن تن كه ماندى
آن تن كه آمد
اسم رمزمان «تن‌ها» بود
آن شب!»
 
مجموعه شعر «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام»، اثر مژده لواسانی در 71 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به‌بهای 16 هزار تومان از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است. چاپ نخست این کتاب در روز نخست پخش تمام شد و از امروز چاپ دوم این کتاب عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها