یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
منابع آسیب‌دیده در کتابخانه‌های عمومی نجف‌آباد صحافی و بهسازی می‌شوند

بخش صحافی كتابخانه عمومی امام موسی كاظم (ع) در شهرستان نجف‌آباد با هدف تسریع در آماده‌سازی و بهسازی كتاب‌های آسیب‌دیده در كتابخانه‌های عمومی شهرستان با كمترین هزینه ممكن، راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، بخش صحافی كتابخانه عمومی امام موسی كاظم (ع) در شهرستان نجف‌آباد با هدف تسریع در آماده‌سازی و بهسازی كتاب‌های آسیب‌دیده در كتابخانه‌های عمومی با كمترین هزینه ممكن، راه‌اندازی شد.

جانمی، روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: بخش صحافی كتابخانه عمومی امام موسی كاظم (ع) در شهرستان  نجف‌آباد با هدف بهره‌برداری بیشتر و درازمدت از کتاب راه‌اندازی شد.

او ادامه داد: در این اقدام به‌صورت منظم هر ماه كتاب‌های آسیب‌دیده از كتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان جمع‌آوری و به بخش صحافی منتقل می‌شوند كه پس از به‌سازی آنها به كتابخانه‌های مربوطه بازگشت داده می‌شود و با این روش، شاهد استفاده بهینه از كتاب‌های موجود در مخازن كتابخانه‌های عمومی شهرستان خواهیم بود.
 
 
در ادامه، حمید یارمحمدی، کتاب‌دار بخش صحافی کتابخانه امام موسی کاظم (ع) گفت: هر کتابخانه، تمامی فرایند کاری خود را تلاشی در جهت ارائه کتاب به مخاطب می‌داند و موفقیت، جایی حاصل می‌شود که از کتاب‌های موجود در کتابخانه به بهترین شكل، استفاده شود. 

او تصریح کرد: بنابراین استفاده، فرسایش و تخریب کتاب، اهمیت می‌یابد و بهره‌گیری بهینه و مطلوب از کتاب، حکم به ترمیم و تعمیر کتاب‌های استفاده‌ شده می‌دهد و فعالیتی به‌عنوان صحافی کتاب، اهمیت خود را نشان می‌دهد، در این صورت، بهترین اقدام در جهت نگهداری و استفاده بیشتر از کتاب، وجود مرکزی با عنوان صحافی کتاب است.

شهرستان نجف‌آباد دارای 12 کتابخانه عمومی است و کتابخانه امام موسی کاظم (ع) هم 26 هزار نسخه کتاب و نزدیک به 1000 عضو فعال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها