سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
چهارمین شماره «سکوی شعر» منتشر شد

چهارمین شماره مجله ادبی «سکوی شعر» با عنوان «صدای شعر امروز» و با تصویر رضا براهنی بر روی جلد خود در 60 صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سکوی شعر» از معدود نشریات ادبی موجود است که به صورت مستقل و پر مخاطب ماهانه چاپ و منتشر می‌شود.  

سرمقاله این شماره را هرمز علی‌پور با نگاهی به کرونا و وضعیت موجود آدم‌ها و ادبیات نوشته است. صابر ساده نیز در مقاله‌ای به بررسی نقد ادبی در ایران و جایگاه رضا براهنی در این حوزه پرداخته است. 

در این شماره از سکوی شعر گفت‌وگویی با مجید کوهکن در خصوص نسبت سینما و ادبیات می‌خوانیم. مقاله «مخاطب استیضاح و زبان» به قلم هومن حسین‌زاده از دیگر مطالب این شماره است. 

بخش کتاب این نشریه که زیر نظر رضا شالبافان اداره می‌شود به معرفی و بررسی کتاب‌های «گلوبند»، «آخرین سرباز زخمی لهستانی» و «اهلی کردن قاب عکس» می‌پردازد. 

در هر شماره از سکوی شعر به آثار تعدادی از شاعران دیگر شهرها پرداخته می‌شود که این شماره اختصاص دارد به آثار شاعران و نویسندگان استان‌ها و شهرهای خراسان، ارومیه، مازندران، اراک، لرستان.

این شماره از مجله سکوی شعر داری چندین مقاله در حوزه‌های زبان، شعر زنان و متون کلاسیک است. 

همچنین در این شماره شعرهایی از سینا بهمنش، سیدرضا محمدی،  الینا نریمان، محمد منصور فلاح، نگار حسنوند، رضا پناهیان الوارس، مهناز محمودی و شعرهایی از سلویا پلات با ترجمه رزا جمالی و سامانتا بارنلسون با ترجمه سعید جهان پولاد می‌خوانیم. 

سکوی شعر با مدیر مسوولی امید بیگدلی و سردبیری هرمز علی‌پور به صورت ماهانه منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها