دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
انتشار فراخوان جشنواره ادبی و طنز «کرونانامک» در فارس

دومین جایزه ادبی نویسندگان پارس(شعر، طنز، داستان کوتاه و طنز صد‌واژه‌ای) در قالب جشنواره طنز «کرونانامک» فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «انتشارات نویسندگان پارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و ستاد مدیریت بیماری کرونا استان، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس «کرونا» و  فرهنگ‌سازی پویش «در خانه بمانیم» و همراهی، همدلی با «ستاد مدیریت بیماری کرونای استان فارس» و استمرار و جدیت همگان تا ریشه‌کن‌ شدن این بیماری و همچنین برای تزریق امید، خنده و شادی در بین مردم در دوران قرنطینه خانگی و معرفی و شکوفا‌سازی استعداد طنز‌پردازان و نویسندگان و شاعران نوجوان و جوان کشور و گسترش ادبیات طنز، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ادبی طنز  با عنوان «کرونانامک» می‌کند لذا از تمام صاحبان قلم دعوت می‌شود آثار خود را به این جشنواره ادبی ارسال کنند.

بر این اساس، صد اثر منتخب(از هر موضوع شعر و داستانک) در قالب 2 کتاب شعر طنز و داستانک صد‌واژه‌ای با عنوان «کرونانامک» چاپ و منتشر می‌شود.

با نوشتن یک داستان کوتاه صد واژه‌ای و  سرودن شعر طنز(در تمام سبک و قالب‌های شعری) به روزهای قرنطینه خانگی و «در خانه بمانیم» خود شادی و امید تزریق و رنگ و معنایی دیگر ببخشید.

بنویسید و بسرایید و در این جشنواره ادبی طنز شرکت کنید و اشعار و داستانک‌‌های خود را، برای انتشار به صورت کتاب، در اختیار ما بگذارید.

آثار شرکت کنندگان، بعد از انتخاب و ارزیابی ابتدایی، در یک هیئت چند نفره، داوری و ارزیابی نهایی می‌شوند. انتخاب آثار، کاملاً مستقل، بدون توجه به نام و سابقه صاحب اثر انجام می‌شود.

موضوع: کرونا و پویش «در خانه بمانیم»
کلیه علاقه‌مندان به ارسال آثار خود، باید شرایط شرکت در جشنواره را رعایت کنند، بدیهی است آثاری که شرایط را رعایت نکنند، حذف خواهند شد؛ به نفرات اول تا سوم جایزه‌‌ای نفیس تعلق می‌گیرد.

شرایط شرکت در جشنواره:
۱-  برای داستانک: هر نفر مجاز به ارسال فقط یک اثر و  برای شعر طنز:  هر نفر مجاز به ارسال دو اثر  است. شایان ذکر است که شعر و داستانک هر دو باید ذر قالب طنز باشند.
۲- برای اثر خود نام تعیین کنید.
۳- اثر خود را فقط به صورت فایل ورد (word) ارسال نموده و نحوه تایپ کاملاً ساده و بدون هیچ‌گونه افکتی و با فونت B lotus باشد.
فایل ارسالی باید بدون غلط املایی و نگارشی باشد.
برای داستانک: تعداد واژگان نباید از بیست واژه کمتر و از صد واژه بیشتر باشد. برای شعر: محدودیتی وجود ندارد.
۳-از ارسال آثاری که متعلق به دیگران است خودداری نمایید. در صورت مشاهده پیگرد قانونی خواهد شد.
۴-آثار خود را فقط به پست الکترونیکی: nevisandegan.pars@gmail.com  ارسال کنید؛ موضوع پست الکترونیکی را «شرکت در دومین جشنواره ادبی نویسندگان پارس کرونا نامک» درج کنید.
۵- صد اثر منتخب در قالب  دو کتاب ( داستان و شعرطنز) با عنوان «کرونانامک» به چاپ خواهد رسید. نحوه چینش آثار در کتاب‌ها بر اساس تاریخ ارسال اثر خواهد بود. (آثار منتخبی که زودتر ارسال شوند در چینش جلوتر قرار می‌گیرند.
۶- در فایل ارسالی نام و نام خانوادگی، شماره تماس، سن، تحصیلات، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) و محل سکونت درج شود.
۷-این دو مجموعه داستانک و شعر طنز قرار است در جمهوری اسلامی ایران منتشر شود و ناگزیر است حداقل‌های عرفِ چاپ و نشر داستان و شعر طنز در ایران را رعایت کند.
۸- کلیه حقوق مادی و معنوی اثر بعد از چاپ کتاب متعلق به گرد‌آورنده کتاب است که از طرف انتشارات مذکور معین می‌شود.
۹- آثار منتخب در تاریخ یکم تیرماه ۱۳۹۹ در صفحه اینستاگرام و تلگرام و واتس‌آپ انتشارات و خبرگزاریها و مطبوعات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لطفاً اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره را فقط از طریق صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی و گروه واتس‌آپ انتشارات نویسندگان پارس دنبال نمایید و از تماس با انتشارات درباره فراخوان و جشنواره خودداری شود.

یادآور می شود: آخرین مهلت شرکت در جشنواره طنز« کرونانامک»، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها