سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
روایتی متفاوت از نابغه‌سازان هوش مصنوعی

کد متز در کتاب جدید خود توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی تحول عظیمی در گوگل، فیس‌بوک و غول‌های اینترنتی جهان به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از bookauthority کتاب «نابغه‌سازان» نوشته کد متز با اشاره به زندگی جف هینتون و دیگر افراد مهم، این فناوری تحول‌آفرین را توضیح می‌دهد و تلاش می‌کند آن را هیجان‌انگیز جلوه دهد.
 
در حقیقت صحبت درباره ماوریکس‌هایی است که هوش مصنوعی را برای گوگل، فیس‌بوک و جهان به ارمغان آورند.
 
در واقع کد متز، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز و سیلیکون ولی، با گزارش عمیق و اختصاصی‌، در طول صدها مصاحبه‌، خوانندگان را به جایی می‌آورد که به سوالات مهم درباره هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.
 

 
داستان درباره دو محقق است که همه‌چیز را تغییر دادند. یکی از آنها یک استاد علوم کامپیوتر شصت‌وچهارساله بود که رانندگی نمی‌کرد و سوار هواپیما هم نمی‌شد؛ زیرا دیگر نمی توانست بنشیند؛ اما باز هم برای لحظه‌ای راه خود را در آمریکای شمالی باز کرد که عصر جدیدی از فناوری را تعریف می‌کند.
 
دیگری، متخصص مغز و اعصاب سی‌وشش‌ساله و اعجوبه شطرنج بود که ادعا کرد بزرگترین بازیکن بازی در تمام دوران‌ها است.
 
آنها دو راه کاملاً متفاوت را به سوی هدف‌هایشان طی کردند؛ اما در سرعت رسیدن به آن اختلاف نظر داشتند. گفتنی است هردو خیلی زود به قلب صنعت فناوری کشیده شدند. ایده‌های آنها نوع جدیدی از مسابقه تسلیحاتی را در برگرفت؛ از جمله گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و آزمایشگاه جدیدی که توسط پادشاه دره سیلیکون، ایلون ماسک تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها