شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
نمایش نسخه‌های خطی فارسی در موزه تورنتو

یک مجموعه نفیس از نسخه‌های خطی مربوط به اسلام که شامل نسخه‌های فارسی هم می‌شود در موزه آقا خان تورنتو به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- منع رفت ‌و آمد به سبب بحران همه‌گیری ویروس کرونا سبب شده تا موزه آقاخان در تورنتو در حال حاضر قادر دریافت آثار هنری از مراکز موبوطه برای نمایش عمومی نباشد با این حال این محدودیت مانع از آن نشده که شاهکارهای هنر اسلامی در این موزه به نمایش درنیاید.

 نمایش یک مجموعه نفیس از  نقاشی‌های نسخه‌های خطی فارسی، ترکی، هندی و مغولی در یک نمایشگاه با عنوان «زندگی دوباره» در موزه آقا خان تورنتو از 7 نوامبر تا 21 مارس سال آینده میلادی به نمایش عمومی گذاشته شده است.

دکتر اولریکه الخمیس، مدیر وقت موزه اظهار کرد «ما یکی از خلاقانه‌ترین نقاشی‌های نسخه‌های خطی اسلام را که شامل 14 اثر هنری کم‌تر دیده شده که به ندرت هم یک‌جا جمع شده در معرض نمایش گذاشته‌ایم. این نمایشگاه از ببیندگان می‌خواهد تا در زیبایی حیرت‌انگیز برخی از برجسته‌ترین شاهکارهای سنت اسلامی غوطه‌ور شده و معنای تازه‌ای از داستان‌های قرون گذشته درباره قهرمانی، عشق و زندگی اصولی پیدا می‌کند.»

لاز به ذکر است که در اواخر پاییز این موزه به صورت‌ آنلاین و مجازی برای همه قابل بازدید می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها