دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
«ولادیمیر شاروف» برنده بوکر 2014 روسیه

رمان‌نویس روس – ولادیمیر شاروف- با کتاب «بازگشت به مصر» برنده 2014 جایزه «من بوکر» روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مراسمی رسمی در هتل«حلقه طلایی» مسکو، هیئت‌داوران جایزه موسوم به «РУССКОГО БУКЕРА» به سرپرستی «آندری آریف» رمان بازگشت به مصر نوشته ولادیمیر شاروف (منتشرشده در سال 2013) را به عنوان شماره یک سال 2014 روسیه اعلام کرد.

بدین ترتیب برنده دوره بیست و سوم «من بوکر» روسیه با دریافت 1.5 میلیون روبل (حدود 174 هزار دلار) جایزه نویسنده 62 ساله شد که از دهه 1970 میلادی شروع به نوشتن رمان کرد. وی در سال 2008 فینالیست همین جایزه به خاطر نوشتن رمان «مانند بچه‌های کوچک باش» شده بود اما نتوانست جایزه را از آن خود کند.

بان گلوبکس  - یکی از متمول‌ترین بانک‌های روسیه- پشتیبان مالی امسال جایزه ادبی بود و ضمن اهدای 1.5 میلیون روبل به نفر اول، به هر کدام از فینالیست‌ها نیز مبلغ 150 هزار روبل اهدا کرد.
در رمان " بازگشت به مصر" اثر ولادیمیر شاروف؛ یک کشاورز اهل شوروی با نام نیکلای گوگول که از نوادگان نویسنده ی روسی به همین نام است، تلاش می کند تا ادامه رمانی کلاسیک به نام ارواح مرده را به رشته تحریر درآورد.

با این حال, همانطور که از عنوان کتاب بر می آید، این کتاب در مورد گوگول نیست بلکه سفری است به اعماق تاریخ نسل های روسی که زندگی آنها به گونه ای با کتاب مقدس عبری مرتبط بوده است.

به گفته بوتوف؛ شاروف نه تنها یکی از مشکل ترین نویسندگان روسی بلکه از جالب ترین آنهاست . اگر دیگر نویسندگان تنها یک بار جسارت تجربه نگارش چنین آثاری را دارند، شاروف نویسنده ای است که تمامی آثارش تجربه ای جدید از این دست است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها