سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه از اجرای طرح سراسری عضویت رایگان در همه کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با میلاد امام رضا (ع) خبر داد.

معصومه حسنی‌خونسار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، با بیان اینکه این طرح از امروز سه‌شنبه یک تیرماه آغاز می‌شود و مدت استفاده از کد تخفیف سه ماه است، گفت: علاقمندان می‌توانند با ارسال عدد یک به سرشماره 50002929 و دریافت کد تخفیف برای عضویت به کتابخانه مورد نظر مراجعه کنند.

حسنی‌خونسار در ادامه به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: این جشنواره که از 22 خرداد آغاز شده است تا اول آبان ادامه خواهد داشت که به اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ معصومین (ع) به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌ بیت (ع) از طریق انتشار گسترده‌ این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، می‌پردازد.

این مسئول با تاکید بر اینکه ششمین دوره ای است که این جشنواره توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود و استان کرمانشاه نیز میزبان کتابخوانان و مخاطبین کتاب و کتابخوانی است از بخش فردی و خانوادگی به عنوان دوبخش این جشنواره یاد کرد.

به گفته وی، به دلیل شیوع کرونا، یازدهمین دوره جشنواره نیز مانند سال گذشته، در بستر الکترونیک از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: در این دوره بخش جنبی به جشنواره افزوده شده و به دلیل وجود دو نیمه شعبان در سال جاری، بخش امام زمان (عج) نیز به این جشنواره اضافه شده است.

وی به شرکت بیش از ۲۸ هزار نفر در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره بخش کودک کتاب زندگی امام رضا (ع) نوشته سید محمد مهاجرانی توسط نشر کتابک و مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان علیه السلام نوشته زهرا عبدی نشر جمکران معرفی شده است. منابع بخش نوجوان نیز شامل ۲ کتاب با عنوان «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره‌ی امام رضاعلیه السلام و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری از به‌نشر و «ده قصه از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» نوشته فریبا کلهر از نشر قدیانی است که انتخاب شده اند. دو کتاب «چشمه های بهشت: گزیده عیون نوشته محمد هادی زاهدی از به نشر و پرسش ها وپاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور) نوشته رحیم کارگر از نشر معارف به عنوان منابع جوان و بزرگسال انتخاب شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها