یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
مجموعه داستان «گورخواب» روانه کتابفروشی‌ها شد

«زهرا بادره»، نویسنده اردبیلی، بهیار بازنشسته‌ای است که نویسندگی را با ثبت خاطراتش از بیمارستان آغاز کرد و اکنون «نوشتن» را جزئی از زندگی خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، زهرا بادره، متولد ۱۳۴۲، اصالتاً اردبیلی و ساکن کرج است. وی که با نام ادبی «آنا» شناخته می‌شود، پس از پایان دوران تحصیلی، به عنوان بهیار در بیمارستان‌های اردبیل کار خود را آغاز می‌کند و از سال ۱۳۷۴ به تهران منتقل شده و تا پایان دوران خدمت، در همان‌جا به کار خود ادامه می‌دهد.
 
این نویسنده اردبیلی می‌گوید: نوشتن را پس از بازنشستگی و با درج خاطراتم از بیمارستان شروع کردم که در کتابی با نام «سی سال زندگی در بیمارستان» چاپ شد که این آغازی بود برای این راه.
 
بادره تاکنون دو رمان «خدا» و «گذر از اندوه» را وارد بازار کتاب کرده و به تازگی نیز مجموعه داستان «گورخواب» را به چاپ رسانده است که 60 داستان کوتاه را شامل می‌شود.
 
می‌گوید: پیش از این اثر، به تشویق دوستان و همشهریان عزیزم، به نوشتن داستان‌های کوتاه ترکی روی آوردم که حاصل آن کتاب «قارا بوغما» با 60 داستان کوتاه اجتماعی بود و در سال ۱۳۹۹ چاپ شد و همچنین «دویغولو گئجه‌لر» که مجوز گرفته و در مسیر انتشار است. 
 
وی اضافه می‌کند: جمع‌آوری داستان‌های کوتاه از نویسندگان جوان کشور در کتابی به نام «رقص اندیشه‌ها» نیز حاصل کار مشترک من و احمد دولت آبادی نویسنده معاصر است که در سال 95 به چاپ رسید.
 
«آنا» درباره کارهای در دست اقدام خود نیز چنین توضیح می‌دهد: چند رمان به زبان ترکی و فارسی دارم که پس از ویرایش به ناشر خواهم داد؛ چندین داستان‌های تخیلی و داستان‌های جنایی نیز در فهرست ویرایش دارم که به زودی به چاپ خواهم سپرد.
 
 
این نویسنده اردبیلی بزرگترین آرزوی خود را تحقق برابری حقوق زنان و مردان در کشور و سعادت جوانان این مرز و بوم می‌داند و «نوشتن» را جزئی از زندگی خود می‌داند و از نوشته‌هایش به عنوان  فرزند پنجم خود یاد می‌کند.

بادره در پاسخ به این سوال که آیا در آثار خود به این موضوعات نیز می‌پردازد؟ می‌گوید: همیشه سعی کرده‌ام توجهم به این موارد معطوف باشد و همواره پرهیز کرده‌ام از اینکه مردان حق بیشتری از زنان داشته باشند؛ موضوع کتاب‌های من اجتماعی است و مسائل روز و مشکلاتی نظیر گرانی و فقر و احساسات جوانان را دربرمی‌گیرد.
 
بنا بر این گزارش، «گورخواب»، تازه‌ترین اثر «زهرا بادره»، از سوی نشر دانشیاران ایران، در 223 صفحه و 1000 نسخه با قیمت 75 هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها