چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
پیگیر استانی شدن اتحادیه چاپخانه‌داران تهران هستیم

نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: طی دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر طرح استانی شدن اتحادیه چاپخانه‌داران تهران شدیم تا صنف مجبور به عضویت در اتحادیه‌های غیرمرتبط نباشند.

میریونس جعفری نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دیدار این هفته هیات مدیره اتحادیه با محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهرزاد دانش مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در این دیدار مطالبات و مشکلات صنف در بخش‌های مختلف را به دکتر جوادی منتقل کردیم که یکی از مهمترین آن‌ها استانی شدن اتحادیه چاپخانه‌داران تهران بود که به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شد.
 
وی افزود: در این زمینه یکی از خواسته‌های اصلی ما این است که اتحادیه ما بتوانند چاپخانه‌های اطراف تهران را نیز زیر پوشش خود قرار دهد تا بتوانیم به طور شایسته به مشکلات و دغدغه‌های صنفی دست‌اندرکاران این حوزه رسیدگی کنیم.
 
جعفری با بیان اینکه گاهی دیده می‌شود چاپخانه‌داران اطراف تهران مجبور به عضویت در اتحادیه‌های دیگر هستند، توضیح داد: تمام تلاش ما این است که یک ساعت‌فروش و طلاساز درباره صنعت چاپ نظر ندهد و فعالان این حوزه در اتحادیه تخصصی و حرفه‌ای خود عضویت داشته‌ باشند و تشکیل اتحادیه استانی می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را برای صنف مرتفع کند.
 
وی با اشاره به پیگیری‌های شش ماهه هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران درباره این موضوع عنوان کرد: در این مدت ما رایزنی‌هایی با وزارت صمت، اتاق اصناف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم و خوشبختانه دکترجوادی نامه مورد نظر در این زمینه را ارسال کرده و به زودی به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.
 
جعفری همچنین به طرح مشکل چاپخانه‌های کوچک در روزهای شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بخش دیگری از صحبت‌های ما درباره چاپخانه‌های کم‌درآمد و کم‌کار بود که در بحران کرونا بود تا بتوانیم کمک‌های مالی خوبی برای آن‌ها بگیریم زیرا بسیاری از آ‌ن‌ها در تامین هزینه‌های جاری خود با مشکلات جدی روبرو هستند و رسیدگی به وضعیت آن‌ها را خواستار شدیم.
 
وی تاکید کرد: به طور کلی اولویت کاری ما در سال جاری در اتحادیه چاپخانه‌داران رفع مشکلات و تامین ضرر و زیان و کمبودهایی است که صنعت چاپ طی یکسال گذشته با آن روبرو شده است تا بتوانیم با تامین وام‌های کم‌بهره به آن‌ها کمک کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها