پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کتاب‌های طرح محیا به کتابخانه‌های عمومی فارس رسید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ارسال کتاب طرح «محیا» به کتابخانه‌های با منابع پایین‌تر از میانگین منابع موجود استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، روح‌ا‌‌لله منوچهری با بیان  اینکه کتاب‌های طرح «محیا» به کتابخانه‌های عمومی فارس رسید، عنوان کرد: طرح محیا ازجمله طرح‌ها در حوزه منابع کتابخانه‌های عمومی است که در سال گذشته و در کنار فاز سوم طرح «نسیم دانایی» در استان انجام شد؛ این طرح با هدف خرید کتاب برای کتابخانه‌هایی که نسبت به میانگین استانی از منابع کمتری برخوردار هستند، اجرا شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، اعتبار این طرح را دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این طرح برای 50 کتابخانه از 11 شهرستان‌ فارس کتاب ارسال شد.
 
وی ادامه داد: پس از نیازسنجی کتابخانه‌های عمومی، مراحل انتخاب فهرست کتاب‌ها، خرید، بسته‌بندی و ارسال کتاب‌ها انجام شد تا هرچه سریع‌تر منابع برای انتخاب عمومی مردم در کتابخانه قرار گیرد.
 
منوچهری تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی را از نیازهای ضروری کتابخانه‌های عمومی برشمرد و گفت: یکی از معیارهای اصلی پویایی کتابخانه‌ها و حضور مخاطبان در کتابخانه، وجود منابع است. هرچقدر منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر و به‌روز باشد، میزان استقبال مخاطبان از خدمات کتابخانه‌ای نیز بیشتر است. بر همین اساس از چند سال گذشته در استان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا در کنار ارسال منابع سراسری که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود، در استان نیز خرید کتاب در قالب طرح‌هایی با مشارکت منابع درآمدی استان، شهرستان‌ها و خیرین انجام شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، با اشاره به موضوع کتاب‌های ارسالی و بیان اینکه آثار انتخابی در موضوع‌های مختلف انتخاب شده، اضافه کرد: فهرست کتاب‌های انتخابی شامل آثار برگزیده در جشنواره‌های ملی، آثار ترجمه شده، تازه‌های نشر از سال 97 به بعد و کتاب‌های پرفروش است.
 
وی تصریح کرد: به نسبت تعداد منابع و امانت هر کتابخانه، بسته‌های کتاب «محیا» برای آن‌ها درنظر گرفته شد. کتابخانه‌های عمومی در این طرح از نظر دریافت کتاب در پنج گروه تقسیم‌بندی شده است. حداکثر دریافتی 201 نسخه و حداقل آن 54 نسخه کتاب است و در مجموع 6 هزار و 100 نسخه کتاب در این طرح برای کتابخانه‌ها ارسال شد.
 
منوچهری از اقدامات خیرین قدردانی و خاطرنشان کرد که در طرح «محیا» نیز از حمایت خیرین بهره‌مند شده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها