چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
وزارت ارشاد انتقال تولی‌گری صنعت چاپ به وزارت صمت را پیگیری کند

شجاع از ارسال نامه به مهرزاد دانش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع اصلاح بند ۱۶ ماده ۲ مصوبه مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این نامه درخواست خود را مبنی بر انتقال تولی‌گری صنعت چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صنعت معدن و تجارت را ارایه کردم.

غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به ارسال نامه به مهرزاد دانش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یازدهم آذر ماه سال ۱۳۹۵ توافق‌نامه‌ای بین دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد که بر اساس آن قرار شد تولی‌گری صنعت چاپ به وزارت صمت منتقل و واگذار شود و در این زمینه چندین جلسه در مجلس و دو وزارتخانه در سطح مدیران کل انجام شد که در خیلی از جلسات بنده هم حضور داشتم.
 
وی افزود: این موضوع در مجلس قبل در دو کمیسیون صنایع و فرهنگی مصوب شد ولی وقت نشد که در صحن علنی مجلس مطرح شود و در دور جدید مجلس شورای اسلامی این موضوع رای نیاورد.
 
شجاع با اشاره به این نامه توضیح داد: در این نامه به نمایندگی از تشکل‌های صنعت چاپ کشور خواهان اصلاح بند ۱۶ ماده ۲ مصوبه مجلس شورای اسلامی و انتقال تولی‌گری صنعت چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت شده‌ایم.
 
وی ادامه داد:‌ در این نامه از مدیرکل دفتر چاپ و نشر درخواست شده است که قبل از پایان دولت دوازدهم به این موضوع رسیدگی شود و اقدامات لازم برای اصلاح این بند انجام شود زیرا این موضوع برای صنعت چاپ و اهالی این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد تا بتوانند از مزایای صنعتی بودن چاپ برای ارتقای فعالیت‌های خود استفاده کنند.
 
شجاع با بیان اینکه چاپ یک صنعت است و کمیسیون فرهنگی نباید در این زمینه تصمیم‌گیری کند، گفت: در این زمینه کمیسیون صنایع باید نظر نهایی را بدهد اما تا وقتی صنعت چاپ در وزارت ارشاد است کمیسیون فرهنگی که اطلاعاتی از صنعت ندارد درباره آن نظر می دهد و سرنوشت این صنعت و همه دست‌اندرکاران آن به‌ خطر می‌افتد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت و دیدگاه‌های روشن و صحیح دکتر سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع هر چه زودتر مجددا به روال بررسی برگردد و شاهد نتیجه روشنی از آن به نفع صنعت چاپ کشور باشیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها