یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
ثبات نسبی در بازار کاغذ/ وضعیت بازار به‌زودی روشن خواهد شد

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا معتقد است؛ بازار کاغذ و مقوا این‌روزها به‌دلیل عرضه خوب و مناسب کالا از ثبات نسبی برخودار است، در سال جاری اگر مشکل تامین ارز وجود نداشته نباشد در بخش واردات مشکلی نداریم.

حسن میرباقری، رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت بازار کاغذ چاپ و تحریر از ابتدای سال جاری تاکنون بیان کرد: این بازار تاکنون از ثبات نسبی برخوردار است و نوسانات افزایش قیمت‌ها بیشتر از پنج درصد نیست.
 
وی افزود: نباید فراموش کرد که بازار تولید و چاپ کتاب دو ماه خوابیده بود و بسیاری از فعالان این حوزه برای انتشار اثر جدید دست نگه داشته‌ بودند.
 
میرباقری با بیان اینکه به‌مرور وضعیت بازار روشن خواهد شد، عنوان کرد: ثبات نسبی قیمت کاغذ در بازار به‌دلیل متناسب بودن عرضه و تقاضای این کالا است و از سوی دیگر مشکلی در زمینه ترخیص کالا وجود نداشته است.
 
وی یادآور شد: بسیاری از واردکنندگان و تجار اکنون مشغول اتمام و انتشار کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۹ هستند تا برنامه‌ریزی‌های کاری خود را بر اساس آن انجام دهند، در این زمینه پیش‌بینی می‌کنم اگر در تامین ارز از سوی بانک مرکزی مشکلی نباشد در بخش واردات نیز مشکلی نخواهیم داشت.
 
میرباقری همچنین درباره قیمت مناسب و ثبات قیمتی کاغذ چاپ و تحریر توضیح داد: اکنون کاغذهای چاپ و تحریر به وفور در بازار ایران وجود دارد و به قیمت مناسب در بازار خرید و فروش می‌شود. بخش عمده این کاغذها متعلق به کشورهای اندونزی، چین و هند است.

به گزارش ایبنا، اکنون در بازار کاغذفروشان هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ به قیمت ۲۴۰ هزار تومان و هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت ۳۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها