کمپین مهر صنعت چاپ در دوره بحران بیماری کرونا با هدف کمک به کارگران و نیروی کار تعدیل شده این حوزه توسط اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و جمعی از تشکلهای وابسته ایجاد شد.
وی افزود: در این کمپین جمعی از خیران صنعت چاپ کمک میکنند تا کارگران و نیروی کاری که در دوره بحران کرونا، قرنطینه و بیکاری تعدیل نیرو شده و بیکار شدهاند و ممکن است در مضیقه باشند در آستانه ماه مبارک رمضان از حمایتهای اقتصادی برخوردار شوند.
عابدین با بیان اینکه در این زمینه یکسری بسته حمایتی برای تهیه مواد غذایی و مواد مورد نیاز خانوادههای کارگران چاپ در نظر گرفته شده است، توضیح داد: در این کمپین با یکی از فروشگاههای زنجیرهای قراردادی بسته شده است تا یک بسته حمایتی غذایی به اعضا داده شود.
وی تاکید کرد: قرار است کارفرماهایی که کارگران خود را به ناچار در این بحران تعلیق کرده یا عدم نیاز زدهاند، به ما معرفی کنند یا کارگران با تاییدیه واحد شغلی سابق به ما مراجعه کرده و کارت اعتباری خرید از این فروشگاهها را دریافت کنند.
عابدین با بیان اینکه در مرحله نخست 700 بسته در نظر گرفته شده است، درباره اهداف این کمپین گفت: تلاش داریم طبق مسئولیت اجتماعی که داریم باری از دوش صنعت چاپ برداریم و یک اقدام انسان دوستانه در شرایط بحرانی مبارزه با ویروس کرونا انجام دهیم و علاوه بر کمک به تامین معیشتی کارگران فعالیتهای دیگری را نیز در دست کار داریم.
عابدین یادآور شد: همچنین شرایطی پیشبینی شده است که ماسک و محصولات ضدعفونی به قیمت کارخانه برای مصرف چاپخانهها تهیه شود و در این زمینه با دو مجموعه تولیدکننده قرارداد بستهایم تا همکاران صنف بتوانند از این کالاها با قیمت مناسب تهیه کنند.
نظرات