دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
خسارت 11 میلیارد تومانی کرونا به حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: طبق برآوردهای اولیه در پی شیوع بیماری کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به جامعه فرهنگی، هنری، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه در پی شیوع ویروس کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به جامعه فرهنگی، هنری، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده که این برآورد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش خواهد شد.
 
وی افزود: خسارت وارد شده به اهالی فرهنگ و هنر استان بر اثر شیوع بیماری کرونا مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات لازم برای حل مشکلات آنان در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امیدواریم اصحاب فرهنگ و هنر نیز نظیر دیگر صنوف بتوانند از تمهیدات دولتی برخوردار شوند، ادامه داد: «کرونا» نه تنها یک بیماری بلکه بحران اقتصادی و اجتماعی بوده و تبعات نامطلوبی به دنبال داشته است؛ به طوری که اقشار و صنوف مختلفی در کشور آسیب‌های جدی را تجربه کردند.

خدایاری اظهار کرد: در این میان هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران، ناشران، انجمن‌های موسیقی، موسسات قرآنی و فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به نحوی درتولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند، آسیب دیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین گفت: شیوع بیماری کرونا نه تنها به حوزه‌های فرهنگی بلکه به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و همچنین کسب و کارهای مختلف آسیب‌های زیادی وارد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها