سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
مراسم تشیع پیکر یاور همدانی به دلیل کرونا برگزار نخواهد شد

پسر احمد نیک طلب بیان کرد: به دلیل رعایت اصول بهداشتی و همه گیر شدن بیماری کرونا، مراسمی برای تشیع پیکر پدرم یاور همدانی برگزار نخواهد شد، و او فردا پس از تطهیر در سالن تطهیر بهشت‌زهرا، در قطعه هنرمندان دفن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  احمد نیک طلب متخلص به «یاور همدانی» در 2 اردیبهشت سال 1313 خورشیدی در همدان متولد شد و امروز در 13 اسفند 1398 در  85 سالگی دار فانی را وداع گفت. بابک نیک­ طلب پسر احمد نیک طلب در گفت وگو با خبرگزاری ، علت فوت پدر را عارضه قلبی و تنفسی اعلام کرد که مدت ­ها بود از آن رنج می برد. 

بابک نیک طلب اظهار کرد: «سایه سار الوند» که مجموعه‌ای است شامل غزل، قصیده، مثنوی و رباعی، به همراه بومی سروده‌های همدانی و از سوی انتشارات سوره مهر در سال 1383 منتشر شد، اثر مورد علاقه پدرم بود که کتابخانه ویدنر در دانشگاه هاروارد به عنوان تنها منبع گویش‌های همدانی از آن نگهداری می‌کند.

او ادامه داد: پدرم در سال‌های اخیر عضو شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بوده‌ است و تا لحظات آخر حیات در انجمن های ادبی و مراکز فرهنگی حضوری فعال داشت.

پسر احمد نیک طلب بیان کرد: به دلیل رعایت اصول بهداشتی و همه گیر شدن بیماری کرونا، مراسمی برای تشییع پیکر یاور همدانی برگزار نخواهد شد، و  او فردا پس از تطهیر در سالن تطهیر بهشت‌زهرا، در قطعه هنرمندان دفن خواهد شد.

وی در انتها یادآور شد: پس از عبور از بحران این بیماری بزرگداشتی برای «یاور همدانی» در تالار وحدت یا حوزه هنری برگزار خواهند کرد و از عموم مردم برای شرکت در آن دعوت خواهند کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها