دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
اثر تازه سیدعلی صالحی صدر پرفروش‌های کتاب شعر قرار گرفت

در هفته گذشته مجموعه شعر «دختر ویولون‌‍زن در کوچه‌های برفی آذر ماه» سروده سید علی صالحی، با کش و قوس‌هایی که برای دریافت مجوز داشت، پس از انتشار با استقبال علاقه‌مندان به شعر روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سیدعلی صالحی از شاعران پر مخاطب در سال‌های بعد انقلاب است، نخستین‌بار شعر‌های وی در سال‌‌های دهه‌ شصت مورد توجه عموم مخاطب‌های کتاب و ادبیات قرار گرفت و از آن سال‌ها تاکنون همواره آثارش مورد توجه مخاطب‌ها بوده است.  «دختر ویولون زن در کوچه‌های برفی آذر ماه» تازه‌ترین مجموعه شعر این شاعر پیش‌کسوت در صدر فهرست پرفروش‌های کتاب‌های شعر  قرار گرفته است. 

 مجموعه شعر «دختر ویولن زن در کوچه‌های برفی آذرماه» برای مجوز با مشکل روبرو شده بود اما پیگیری‌های مجدد منجر به صدور مجوز، بدون حذف و تغییر در اشعار این مجموعه شد که این موضوع نیز می‌تواند در استقبال علاقه‌مندان از این اثر موثر باشد.

همچنین مجموعه شعر «اسکارلت دهه‌ی شصت» سروده سجاد افشاریان نیز همچون هفته پیش‌تر،از دیگر آثار پرفروش‌ شعر در هفته گذشته بود. افشاریان متولد سال 64 و فعال در حوزه های تئاتر و سینماست. اما «اسکارلت دهه‌ی شصت» اولین تجربه‌ او در انتشار کتاب شعر  است. او در این کتاب تلاش کرده وجوه مختلف فکر و تخیل را با زبانی ساده ارائه کند. این کتاب 53 شعر را از افشاریان در بر می‌گیرد و موضوع بیشتر این شعرها مسائل و موضوع‌های  عاشقانه است.

«لاک پوک زنجرج» نیز عنوان مجموعه‌ قطعه‌هایی از شعر ژاپنی موسم به «هایكو » است که در هفته گذشته مورد توجه علاقه‌مندان  شعر قرار گرفت. علاوه بر ترجمه فارسی، متن اصلی به زبان و خط ژاپنی و آوانگاری لاتین آن نیز در کتاب درج شده است. ضمن آن كه در پایین هر قطعه تفسیری كوتاه از آن آمده است. این کتاب اثری گردآوری هایکوهای ژاپنی از زبان ژاپنی با گردآوری و ترجمه کیمیه سائه‌دا و ع. پاشایی است که از سوی نشر چشمه روانه بازار کتاب شده است.

همچنین «کتاب» سروده فاضل نظری از نشر سوره مهر، «سرزمین بی‌حاصل» سروده تی اس الیوت با ترجمه جواد علافچی از نشر نیلوفر، «ماه و ماهی» سروده علیرضا بدیع از نشر چشمه، «ارغنون» سروده مهدی اخوان ثالث از نشر زمستان، «تاسیان» سروده هوشنگ ابتهاج از نشر کارنامه، «باد و برگ» سروده عباس کیارستمی از نشر نظر و «تنهایی جهان« سروده پل الوار با ترجمه محمدرضا پارسایار از نشر هرمس از دیگر آثار حاضر در فهرست 10 کتاب شعر پرفروش بازار کتاب تهران در هفته گذشته بودند.
 
ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب
1 دختر ویولون زن در کوچه های برفی آذر ماه سید علی صالحی چشمه 10000 مجموعه‌ای از جدیدتریناشعار سید علی صالحی که مبانی شعر حکمت در آن نمود دارد
2 اسکارلت دهه‌ی شصت سجاد افشاریان چشمه 10000 اولین تجربه شعری سجاد افشاریان شامل 53 شعر درباره مسائل و موضوعات عاشقانه
3 لاک پوک زنجره کیمیه سائه‌دا/ ع. پاشایی چشمه 12000 مجموعه‌ای از هایکوهای ژاپنی از زبان ژاپنی
4 کتاب فاضل نظری سوره مهر 10000 مجموعه‌ای شامل شامل 40مورد از تازه‌ترین غزل‌های فاضل نظری درباره مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان
5 سرزمین بی‌حاصل تی اس الیوت/ جواد علافچی نیلوفر 6500 اثری که از مهم‌ترین شعرهای قرن بیستم به شمار می‌رود
6 ماه و ماهی علیرضا بدیع چشمه 7000 اثر تازه منتشر شده‌ای از علیرضا بدیع ترانه‌سرا و مجری سیما
7 ارغنون مهدی اخوان ثالث زمستان 8500 اولین مجموعه شعر منتشر شده از سوی اخوان ثالث شامل آثار سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۳۰
8 تاسیان هوشنگ ابتهاج کارنامه 45000 مجموعه‌ای از اشعار هوشنگ ابتهاج
9 باد و برگ عباس کیارستمی نظر 12500 مجموعه سروده‌های کوتاه عباس کیارستمی
10 تنهایی جهان پل الوار/ محمدرضا پارسایار هرمس 20000 گزیده اشعار پل الوار به انتخاب و ترجمه محمدرضا پارسایار
 
این گزارش، براساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب‌های مرکزی، ابن‌سینا، شهید بهشتی، پاسداران و کتابفروشی‌های چشمه کریمخان، چشمه آرن، افق، امیرکبیر، کتابسرای تندیس، دف، چتر، همیشه و فراموشی تنظیم شده است.

* اینجا بخوانید
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته دوم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته سوم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته چهارم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته اول اردیبهشت (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته چهارم اردیبهشت (اینجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها