یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
زندگي‌نامه فرمانده هوانيروز منتشر مي‌شود

زندگي‌نامه و خاطرات اميرسرتيپ خلبان كيومرث احدي، فرمانده كنوني هوانيروز، به قلم زهرا ابوعلي در كتابي با عنوان "مردي در روشنايي" منتشر و رونمايي خواهد شد./

زهرا ابوعلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تصريح كرد: كتاب "مردي در روشنايي" در 10 فصل، دوران كودكي تا زندگي كنوني اميرسرتيپ خلبان كيومرث احدي را بر اساس تاريخ‌شفاهي دربرگرفته است.

وي افزود: فعاليت‌هاي انقلابي كيومرث احدي در دانشكده افسري و اعزام او همراه ديگر دانشجويان اين دانشكده به جبهه در ماه‌هاي اول جنگ تحميلي عراق علیه ایران، يكي از بخش‌هاي جذاب كتاب "مردي در روشنايي" اند. چون تاكنون وضعیت این دانشجويان در ابتداي جنگ بازگو نشده است.

اين بانوي نويسنده دفاع‌مقدس با اشاره به ماموريت‌هاي پروازي اميرسرتيپ كيومرث احدي در مناطق غرب كشور تصريح كرد: همان‌طور كه شجاعت‌هاي رزمندگان در كتاب "مردي در روشنايي" بيان شده، شوخي‌ها و همه حالات آن‌ها نيز به تصوير كشيده شده‌اند. ‌

ابوعلي تاكيد كرد: ساماندهي پايگاه هوانيروز كرمانشاه توسط كيومرث احدي، فعاليت‌هاي هوانيروز در حوادثي مانند زلزله رودبار و زواياي مديريتي كيومرث احدي در مقام فرماندهي كل هوانيروز، بخش‌هاي پاياني كتاب "مردي در روشنايي" را شكل داده‌اند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اين اثر براساس تاريخ‌شفاهي تدوين شده، اما خاطرات اميرسرتيپ كيومرث احدي با تكيه بر مدارك موجود، مستندسازي شده‌اند. اين فرمانده هوانيروز، با وجود دشواري‌هاي جنگ و فراز و فرودها، هميشه در روشنايي و موفقيت بوده و به همين دليل، عنوان "مردي در روشنايي" را براي كتاب زندگي‌نامه او انتخاب كردم.

كتاب "مردي در روشنايي" در آينده‌اي نزديك با حمايت هيات معارف جنگ هوانيروز و توسط انتشارات سوره‌سبز، به چاپ خواهد رسيد و رونمايي خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط