پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
نگاهي به نقش علم‌النفس در علوم تجربي

دكتر مصطفي قانعي، معاون وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، جديدترين كتاب خود را با عنوان «راه تسخير علمي عالم از طريق قواي نفس» تاليف كرد. مباحث عمده اين اثر به حوزه علم‌النفس در موضوعات تجربي اختصاص دارد._

 قانعي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: اثر حاضر، نتيجه هشت سال مطالعه و پژوهش‌ در حوزه «علم النفس» و چگونگي گسترش و توسعه آن در علوم ديگر است.

وي افزود: مباحث اين كتاب از جهان‌بيني الهي آغاز مي‌شوند و در ادامه به نقش آن در توليد علم و تاثير آن در زواياي مختلف قواي نفساني اختصاص مي‌يابند.

قانعي با بيان اين كه توجه به موضوع قواي نفساني در اين كتاب پررنگ‌ است، گفت: چهار قوه حس، خيال، وهم و عقل در اين كتاب به طور تفصيلي بيان شده‌اند و پس از آن تعامل قوا با يكديگر بررسي مي‌شوند.

وي تصريح كرد: در اين كتاب مي‌خوانيم كه هر يك از قواي نفساني تا چه ميزان در پيشبرد و كشفيات علمي تاثيرگذارند و هر قوه تا چه ميزان بر چه علم و دامنه‌اي از وسعت جهان نقش دارد.

قانعي با اشاره به كاربردي بودن اين اثر براي عموم افراد علاقه‌مند به حوزه تحقيقات و پژوهش توضيح داد: افرادي كه در حوزه تربيت محققان و دانشمندان فعاليت مي‌كنند يا خود در يكي از حوزه‌هاي پژوهشي مشغولند با مطالعه اين كتاب مي‌توانند از راهنمايي‌هاي آن استفاده كنند.

به گفته وي، تكيه بر آثار آيت‌الله حسن‌زاده آملي در حوزه علم‌النفس منبع اصلي نگارش اين كتاب به شمار مي‌آيد.

دکتر مصطفی قانعی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) و فوق تخصص ریه، متولد سال 1341 و فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. وي متخصص درمان بیماری‌های داخلی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و فوق تخصص بیماری‌های ریه از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

دكتر قانعي، پیش از این معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) بود. وي همچنين عضويت در انجمن ریه اروپا، هيات ريیسه انجمن ریه ایران، هيات بورد بیماری‌های ریه کشور، عضو کالج پزشکان ریه آمریکا و عضو جامعه توراکس آمریکا را نيز در كارنامه خويش به ثبت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط