سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
«كتاب سال» باعث تقويت نويسندگان مي‌شود

شاهين فرهت- داور بخش موسيقي بیست و ششمین جایزه کتاب سال، گفت‌: كتاب سال باعث تقويت و تشويق نويسندگان است و كتاب‌ها را مطرح و شاخص مي‌كند._

شاهين فرهت با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: با توجه به پشتوانه قوي كه موسيقي ايراني دارد بايد آثار بيشتري در اين حوزه نوشته و به آن بها داده شود. 

وي، داوري اين دوره را خوب ارزيابي كرد و گفت: توجه مسئولان به كتاب‌هاي خوبي كه در حوزه موسيقي نوشته شده باعث تشويق نويسندگان و مطرح شدن كتاب‌ها و پیشرفت نشر ایران مي‌شود.

فرهت، نو و جديد بودن كتاب‌ها، نگارش درست و ترجمه مناسب را از معيارهاي خود براي داوري كتاب‌هاي موسيقي دانست و افزود: ما در ابتداي راه هستيم و موسيقي ايراني در چند سال اخير حركت رو به رشدي داشته، پس هرچه كتاب در اين حوزه نوشته شود تازه و راهگشاست و بايد به آن بها داده شود. 

وي با بيان اينكه به موسيقي اصيل ايراني بايد توجه شود، يادآور شد:‌ هرچه كمتر به موسيقي اصيل ايراني و آثار آهنگسازان بپردازيم موسيقي پاپ مانند قارچ‌هاي سمي رشد كرده و باعث كمرنگ شدن موسيقي محلي سنتي ايران مي‌شود.

مراسم بيست‌ و ششمين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي و شانزدهمين جايزه جهاني كتاب سال ،عصر شنبه، ۱۹ بهمن در تالار وحدت تهران برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط