دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
«جامعه شناسی مارکس» نقد و بررسی می‌شود

نشست آنلاین نقد و بررسی کتاب «جامعه شناسی مارکس» پنجشنبه ۲۳ بهمن با حضور هومن حسین زاده، مترجم کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ نشست آنلاین نقد و بررسی کتاب «جامعه شناسی مارکس» اثر ژان پی‌یر دوران و ترجمه هومن حسین زاده را در محیط اسکای روم برگزار می‌کند.

در این نشست بجز مترجم کتاب، مهدی خویی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد ملاعباسی، مدرس، پژوهشگر و مدرس حوزه جامعه شناسی نیز حضور خواهند داشت. مصطفی احمدی دبیری این نشست را بر عهده دارد.

«جامعه‌شناسی مارکس» اثر ژان پی‌یر دوران و ترجمه هومن حسین‌زاده در ۱۷۰ صفحه و بهای ۳۱ هزار تومان توسط نشر نگاه منتشر شده است. کتاب شامل پنج فصل به ترتیب با این عناوین است: نظریه بهره‌کشی، به سوی جامعه‌شناسی کار، طبقات اجتماعی، دولت و مبارزه طبقاتی، ایدئولوژی و تولید اجتماعی شناخت، مارکس در عصر حاضر.

ژان پی‌یر دوران از متفکران اجتماعی مهم فرانسه است و عمده تمرکزش روی جامعه‌شناسی کار قرار دارد. ویژگی حرفه‌ای او شناخت تحولات کار و وضعیت موجود در کار معاصر، صنعتی و استقرار فناوری است. نگاه این متفکر به بررسی آثار مارکس، جامعه‌شناسی کار و تحولات جامعه صنعتی از دریچه آثار مارکس، می‌تواند بسیار سازنده باشد و به شناخت جامعه معاصر و مسیرهای پیش‌رو کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها