چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
مراسم تودیع و معارفه مدیران دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) محمدجواد مرادی‎نیا و علیرضا صدرالدینی (روز چهارشنبه (28 آبان‌ماه) با حضور نمایندگانی از حوزه نشر و مدیران و معاونان ستادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به ویژگی‎های محمدجواد مرادی‎نیا در طول خدمت سه‎ساله در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی گفت: تدبیر کردن یکی از ویژگی‏های او است. برخی افراد نیت‎های خوبی دارند اما راهی برای رسیدن به مقصد پیدا نمی‎کنند اما افرادی هستند که این توانایی رسیدن به مقصد را دارند. پیدا کردن راه برای رسیدن به مقصد موضوع مهمی است که حاصل تجربه و دانش است.
 
وی ادامه داد: از صمیم قلب می‏گویم که محمدجواد مرادی‎نیا، انصاف و حقوق مردم را رعایت می‌کرد و سعی می‌کرد بین حق‎الناس و ضوابط و مقررات موازنه ایجاد کنند. چارچوب‏‌های حاکمیتی حفظ شود و حق مردم نیز حقوق خود را استیفا کنند. همچنین توجه ویژه‎ای به فناوری‎های نوین داشت و تلاش بسیاری برای به‌روزرسانی اطلاعات اداره کتاب و ارائه خدمات غیرحضوری به ناشران و مولفان انجام داد.
 
معاون امور فرهنگی عنوان کرد: یکی از دغدغه‏‌هایش ایران و هویت فرهنگی آن بود و رشد ایران و اسلام را پیگیری می‏کرد. نحوه تعامل و حسن سلوک و خلق‎خوی وی نیز نیازی به گفتن ندارد و همه از آن آگاه بودند.
 
جوادی درباره ویژگی‎های علیرضا صدرالدینی نیز گفت: صدرالدینی هم اهل کتاب، تالیف و تدریس است و درک درستی از وضعیت فضای نشر کشور دارد. امیدوارم موضوع فناوری‎های نوین و طرح قاچاق کتاب را که محمدجواد مرادی‌نیا در حالی اجرای آن بود را پیگیری کنند.
 
 
علیرضا اسماعیلی؛ مشاوراجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‎های اخلاقی مرادی‌نیا گفت: او مدیر بسیار مدبری بود و امیدوارم در سمت جدید نیز موفق باشد. علیرضا صدرالدینی نیز از همکاران سابق در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند و امیدوارم در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی نیز موفق باشند.
 
مهرزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر نیز در این جلسه گفت: متانت و وقار شخصیتی محمدجواد مرادی‏ نیا مثال‎زدنی بود که نشان از شخصیت خانوادگی و مدارج علمی وی داشت.
 
همچنین ایوب دهقانکار؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نیز گفت: محمدجواد مرادی ‏نیا در مدت حضورش در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منشاء خیر و برکت بود و اقداماتی را انجام دادد که شاید کمتر کسی از آن‌ها خبر داشته باشد. مرادی ‏نیا یکی از مدیران پرکار معاونت امور فرهنگی بود و امیدوارم در سمت جدید نیز موفق باشد.
 
هومان حسن‎پور؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز در این جلسه با اشاره به محدودیت‎های کرونا برای حضور دیگر اهالی نشر در این جلسه گفت: مرادی‏ نیا یکی از مدیرانی بود که شخصیت بسیار آرامی داست و هیچ حاشیه‌‏ای نداشت ولی به بسیاری از حاشیه‎ها پاسخ می‎داد.
 
ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی‎های فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به سوابق خانواده مرادی‎نیا پیش و پس از انقلاب گفت: سالانه بیش از 105 هزار عنوان کتاب مجوز نشر می‌گیرند و نباید برای تعدادی از کتاب‎هایی که درباره آن‌ها جنجال می‌شود، بزرگنمایی کرد و فعالیت‎های این اداره کل را زیر سوال برد.
 
مهدی حافظی؛ ذی‌حساب معاونت امور فرهنگی نیز گفت: بسیار خوشحالم که در مدت خدمتم در معاونت امور فرهنگی دوستی همچون او پیدا کردم.
غلامحسین هادویان، دبیر علمی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خدمات محمدجواد مرادی ‏نیا در تاسیس سامانه جامع نشر گفت: این اقدام بسیار خوب بود و در حال حاضر کتاب‎ها به سرعت ثبت و مجوز نشر برای آن‌ها صادر می‌شود. این رویه کمک بسیار بزرگی به عدم حضور ارباب رجوع به وزارت‌خانه کرده است.
 
بهروز عطاریان؛ معاون دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی نیز گفت: مرادی ‏نیا حامی بسیار خوبی بود و همیشه از کارمندان خود حمایت می‏کردد.
 
مرجان نوذری؛ معاون دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با اشاره به حمایت‎های مرادی‏ نیا از کارمندان گفت: همه کارمندان از رفتن او ناراحت هستند.
 
محمد جواد مرادی‎نیا نیز در پایان گفت: خودم را لایق این همه لطف دوستان نمی‏دانم و احساس می‏کنم همکاران و دوستان بنده نوازی می‏کنند. خوشبختانه انرژی خوبی برای پیشبرد کارها داشتیم اما برخی اقدامات مانع از پیشروی ما می‎شدند.
 
وی ادامه داد: در تمام این مدت مسئولیت تلاش کردم به این پست و جایگاه به عنوان یک امانت نگاه کنم و همواره پاسخگوی ارباب رجوعان باشم.
 
علیرضا صدرالدینی نیز با اشاره به‌سابقه حضورش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشحالم که پس از 25 سال بار دیگر به خانه برگشته‎ام و تلاش خواهم کرد با کمک همکاران وظایف خود را انجام دهم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها