جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
تاکید بر ارتقای ساختاری موسسه هنرمندان پیشکسوت

نشست هم‌اندیشی تعدادی از هنرمندان و تقدیر از مدیرعامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره جدید این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست هنرمندان پیشکسوتی همچون هوشنگ توکلی، ابراهیم حقیقی، حسن ریاحی، پری ملکی، قطب‌الدین صادقی، داوود رواسانی، احمد آزاد، اسماعیل آذر، مریم معترف، محمد حمزه‌زاده، محسن علی‌اکبری و نیز مهدی افضلی؛ رییس هیئت مدیره، سید عباس عظیمی مدیرعامل پیشین و سید محمد طباطبائی مدیرعامل جدید موسسه حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست،  هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سخنانی به سابقه تاریخی موسسه و چگونگی شکل‌گیری و تاسیس آن پرداخت.

وی در ادامه گفت: اکنون موسسه هنرمندان پیشکسوت با کمک همه دوستان به ‌ویژه آقای‌ عظیمی به جایی رسیده‌ که می توان در آن برای رفاه و فعالیت هنرمندان برنامه‌ریزی کرد. 

این هنرمند افزود: یکی از کارهای بسیار مهمی که توسط عباس‌ عظیمی انجام شد، شناسایی هنرمندان خارج از مرکز بود و از این بابت ممنون او هستیم.

هوشنگ توکلی همچنین درباره مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: زمانی که با آقای‌ طباطبایی آشنا شدم، او را جوان با انگیزه و علاقه مند به فرهنگ و هنر دیدم. 

وی افزود: اکنون اولویت ما حفظ و ارتقای موسسه است و همه باید برای این هدف کمک کنیم و این همان تصمیمی است که آقای‌ عظیمی هم با آن موافق و هم‌سو است.

سپس سیدعباس‌عظیمی مدیرعامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: تمام تلاش ما در این موسسه برای خوب بودن حال هنرمندان بوده‌ است.

وی ادامه داد: همیشه تاکید کرده ام که ما یک مسیر عاطفی را طی کرده‌ایم و بر همین اساس به رغم این‌که همیشه با مشکلات و موانعی روبه‌رو بودیم و نگرانی‌هایی وجود داشت، اما تمام تلاشم این بوده که همه چیز به خوبی و طبق برنامه پیش برود. اینکه موسسه هنرمندان پیشکسوت با همه فراز و نشیب‌هایی که طی کرده امروز به این جایگاه رسیده‌ به دلیل رابطه عاطفی  و احساسی است که هنرمندان بسیار به آن دلخوش هستند و با روحیه‌ای که من از آقای‌ طباطبایی سراغ دارم همین روند عاطفی را ادامه خواهد داد.

عظیمی گفت: به دنبال مقابله با مخالفین نباشیم. هنر ما این است که مخالفین را جذب کنیم. کسانی که ما را نقد می‌کنند، دوستدار ما هستند و اگر مسیر به درستی پیش‌ برود ما را حمایت خواهندکرد.

در ادامه این نشست سید محمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان پیشکسوت درگذشته سال ۹۸ گفت: هنرمندان پیشکسوت ستون‌های فرهنگ و هنر ایران هستند و هرچه داریم از خداست و من هم همواره به خداوند تکیه کرده‌ام و امیدم به غیر از خدا به کسی نیست و با امید به خدا برای خدمت به این موسسه پا گذاشته‌ام.

وی در ادامه افزود: با دو دهه تجربه حضور در عرصه فرهنگ و هنر به موسسه آمده‌ام. هیچ وقت جز در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت نداشته‌ام و همه تجربه و انرژی‌ام را آورده‌ام تا کاری درخور شان و جایگاه هنرمندان پیشکسوت انجام دهم.

طباطبائی گفت: همیشه و همه جا گفته‌ام که زحمت‌ها و تلاش‌های آقای عظیمی برای موسسه هنرمندان پیشکسوت در چند سال گذشته را نمی‌توان کتمان کرد و اگر منکر زحمات ایشان شویم حتما از مدار انصاف خارج شده‌ایم. 

وی ادامه داد: باورم این است که این جا نه مدیر هستم و نه مدیرعامل، اگر این جا هستم برای این است که افتخار می‌کنم به بزرگوارانی خدمت کنم که ستون فرهنگ و هنر این مملکت هستند. 

طباطبائی گفت: این موسسه به لحاظ معنوی و محتوایی جایگاه  رفیعی دارد، امیدوارم با کمک هنرمندان پیشکسوت و بزرگوار بتوانیم جایگاه قانونی آن را نیز به نقطه‌ای که شایسته است برسانیم.

وی ادامه داد:  هنرمندان پیشکسوت صاحبان اصلی این موسسه هستند و به انتقادهای مثبت توجه می‌کنیم، چرا که نشان می‌دهد قدرشناسی هنوز از بین نرفته‌ است.

وی در پایان گفت: از همه هنرمندان پیشکسوتی که برای موسسه زحمت کشیده‌اند قدردانی می‌کنم به ویژه از جناب آقای داریوش ارجمند که در راه‌اندازی و رفع مشکلات موسسه همواره پیشقدم بوده‌اند و نیز از جناب دکتر محمود عزیزی که در هیئت مدیره قبلی موسسه زحمات زیادی را متقبل شده‌اند امیدوارم این بزرگواران همواره همراه موسسه باشند.

در ادامه این نشست هر کدام از هنرمندان پیشکسوت در سخنانی از تلاش‌های مدیرعامل پیشین موسسه قدردانی و به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

همچنین در این نشست از ۷ سال مدیریت سید عباس عظیمی در موسسه هنرمندان پیشکسوت تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها