سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
پیشنهاداتی برای فراغت نوروزی کودکان

نوروز فرصت مناسبی است تا برای خردسالان و کودکان نیز بسته‌های مطالعاتی به‌عنوان هدیه در نظر بگیریم تا کودکان از همان ابتدا به اهمیت کتاب و مطالعه پی ببرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کودکی بهترین زمان برای فراگیری انواع آموزش ها و آشنایی با بهترین سبک زندگی است، اما معمولا مسائل حاشیه ای بزرگ کردن کودک برخی مواقع موجب غفلت والدین از ارزش کتاب به عنوان یک یاری رسان آموزشی در قدم به قدم پرورش و تربیت کودک می شود.
امروزه در حوزه نشر در زمینه تالیف و ترجمه کتاب کودک شاهد حضور آثار بسیاری از نویسندگان متعددی هستیم که هر کدام می تواند پیشنهادی برای مطالعه کودک بویژه در ایام فراغت نوروزی باشد.
کودکان به ۵ گروه سنی تقسیم می شوند که برای هرکدام با توجه به تنوع بازار نشر کتاب هایی موجود است.
گروه الف: آمادگی و سال اول دبستان
گروه ب: سالهای دوم و سوم دبستان
گروه ج: سال‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان
گروه د: هفتم و هشتم و نهم راهنمایی
گروه هـ: دهم و یازدهم و دوازدهم دبیرستان
کتاب های شایسته تقدیر و برگزیده شورای کتاب کودک:
خوراک زرافه با سالاد لاک پشت

این کتاب با نویسندگی و تصویرگری رضا دالوند پیشنهادی برای گروه سنی الف، (آمادگی و سال اول دبستان) است.
«امروز برای ناهار ماکارانی داریم
اما من ماکارانی دوست ندارم
هیچ‌وقت هیچ‌وقت هیچ‌وقت هم ماکارانی نمی‌خورم!..»
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که با چه ترفندی می‌توان کودکان را به خوردن غذا و سبزیجات تشویق کرد؟ حتماً روش‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. در داستان خوراک زرافه با سالاد لاک پشت مادر با بهره‌گیری از خلاقیت و تخیل و هنر تزیین غذا به شکل حیوان‌ها، اشتیاق کودک را به خوراکی بیشتر می‌کند.
دختر کوچولوی این قصه ماکارونی دوست ندارد و وقتی ماکارونی را روی میز غذا می‌بیند، قهر می‌کند و از سر میز کنار می‌رود. مگر مامان نمی‌داند که او ماکارونی و سالاد سبزیجات دوست ندارد؟ اما مامان می‌گوید: «این‌ که ماکارونی و سالاد سبزیجات نیست…»
تصویرهای ساده و کودکانه‌ این کتاب برای خردسالان و کودکان، قابل فهمند. تصویرگر، روایتی کودکانه را به نمایش می‌گذارد که حتی برای کودکانی که سواد خواندن ندارند، جذاب و معنی‌دار است. رضا دالوند، تصویرگر جوان و خوش‌ذوقی است که چندین جایزه‌ بین‌المللی را از آن خود کرده است. او داستان تصویرهایش را خودش می‌نویسد.
این کتاب توسط انتشارات فاطمی منتشر شده است.
دکمه‌ قرمز را فشار بده

دکمه‌ قرمز را فشار بده کتابی مفرح و کنشی است و به فرزندان آموزش‌هایی در زمینه‌های زیر می‌دهد: رنگ‌ها، شکل‌ها، شمارش، واژگان، مهارت‌های حرکتی، تشخیص طرح‌ها و نقش‌ها، مقایسه‌ چیزها، پیروی از رهنمودها! و…
«دکمه قرمز را فشار بده» و وارد بازی شو. در این کتاب، کودک رنگ‌ها، جهت‌ها و شمارش اعداد را با بازی ساده و لذت‌بخشی آموزش می‌بیند. در این کتاب، آموزش با سرگرمی دلپذیری تلفیق شده و به کودک شادی و هیجان می‌دهد. همچنین، به‌کارگیری مهارت‌های حرکتی از دیگر ویژگی‌های اصلی این کتاب تعاملی است.
نویسنده و تصویرگر این کتاب الکس لیوچ و مترجم آن شیدا رنجبر است که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.
این کتاب نیز پیشنهادی برای گروه سنی الف، ۳–۶ سال است.
فرغولی و از ما بهترون

فرغولی می‌چرخد و می‌چرخد و همه‌چیز را با خودش می‌چرخاند. غول‌ها از دستش عاصی می‌شوند و هر بار می‌گویند: «امیدواریم گرفتار از ما بهترون بشی فرغولی!» آن‌قدر می‌گویند که غول کوچولو واقعا با گردباد می‌رود و اسیر دست از ما بهترون می‌شود. اولش همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد و فرغولی خوشحال است، اما کم‌کم چرخیدن‌های تندتند برایش دردسرساز می‌شوند…
این داستان به پرورش توانایی کودکان اشاره دارد و این‌ که انرژی آن‌ها باید در مسیر درست قرار بگیرد. عنصر حرکت و رنگ‌های گرم، تصویرها را جان‌دار و زیبا کرده است و با متن هم‌خوانی کامل دارد. جنب و جوش و کشش داستانی، حضور دنیای فانتزی و اتفاق‌های عجیب و غریب، این کتاب را برای کودکان و بسیاری از بزرگ‌سالان جذاب و خواندنی می‌کند. داستان فرغولی باور کودکان را به توانمندی‌هایشان، تقویت می‌کند و تأثیر مثبتی بر اعتمادبه‌نفس آنها دارد.
این کتاب را حمید اباذری نوشته و مریم طهماسبی تصویرگری آن را بر عهده داشته است.
انتشارات فاطمی فرغولی و از ما بهترون را به قیمت ۱۲۶ هزار ریال عرضه کرده است.
#ایرنا

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهام ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    قیمت کتاب فرغولی رو ادیت کنین لطفا چاپ جدید قیمتش 27تومن و با تخفیف 24.300تومن است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها