دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۳
«مايك هامر» بار ديگر از راه مي‌رسد

با اتمام رمان نيم نوشته‌اي از «ميكي اسپيلين» خالق كارآگاه مايك هامر، دو سال پس از مرگ نويسنده كتاب جديدي از اين مجموعه جنايي ـ پليسي به بازار مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران به نقل "پرس نيوز"، چهاردهمين رمان «ميكي اسپيلين»، جنايي‌نويس آمريكايي پس از مرگ نويسنده منتشر مي‌شود.
 
ميكي اسپيلين، نويسنده پرفروش آثار جنايي آمريكا دو روز پيش از مرگش از دوست نويسنده‌اش «مكس آلن كالينز» درخواست كرد رمان نيمه تمام او را  به پايان برساند؛ چرا كه احتمالا خودش توانايي اتمام اين كار را خواهد داشت. پيش بيني او درست بود و اكنون پس از مرگ وي اين كتاب راهي بازار مي شود. 

اين رمان جديد با عنوان «استخوان جالوت» از امروز و دقيقا 61 سال پس از انتشار اولين جلد از مجموعه كارآگاه مايك هامر با عنوان «من، عضو هيات منصفه» منتشر مي‌شود. 

كالينز 60 ساله كه از كودكي طرفدار پر و پا قرص داستان‌هاي مايك هامر بود و از 13 سالگي به نويسنده افسانه‌اي اين داستان‌ها نامه مي‌نوشت، مي‌گويد: «‌اكنون تصور ادبيات عامه‌پسند بدون وجود شخصيت مايك هامر كار دشوراي است.» او مي‌افزايد: «اگر اين مجموعه نبود شما جيمز باندي نداشتيد، هري كثيفي خلق نمي‌شد و بسياري از داستان‌هاي كارآگاهي كه از اين رمان ها الهام گرفتند، هرگز نوشته نمي‌شدند.» 

اسپيلين كه در 88 سالگي درگذشت، پرفروش‌ترين نويسنده آمريكايي قرن بيستم است و تا كنون 225 ميليون جلد از آثارش به فروش رسيده و فيلم هاي سينمايي و سريال تلويزيوني بر مبناي رمان‌هاي او ساخته شده است. 

اسپيلين، چنان از ماجراي 11 سپتامبر متاثر شد كه نوشتن كتاب «پادشاه عزا» يكي ديگر از ماجراهاي مايك هامر را متوقف كرد تا رمان جديد «استخوان جالوت» را شروع كند. 

در اين كتاب، هامر تزلزل‌ناپذير كه اكنون در دهه ششم زندگي اش به سر مي‌برد، به سراغ تروريست‌ها مي‌رود. او از يك زوج باستان‌شناس كه در حال جست‌وجو در اسراييل هستند شنيده كه استخوان‌هاي اين غول افسانه‌اي در گودالي در مرز بين اسراييلي‌ها و فلسطيني‌ها دفن شده است. هامر بايد اين استخوان ها را از دست تروريست ها و مقامات دولتي كه درصدد به دست آوردن آن‌ها هستند، حفظ كند.
 
اسپيلين 10 بخش از 12 بخش كتابش را نوشته بود و از آنجا كه پيش از اين 4 عنوان از رمان هايش را با همكاري كالينز نوشته بود، با خيال راحت اتمام اين كار را به او واگذار كرد. 

كالينز يكي ديگر از مجموعه رمان هاي هامر با عنوان «بيگ بنگ» را هم بر مبناي داستاني كه اسپيلين در سال 1965 نوشته بود، نوشته است و طبق درخواست او قرار است بر مبناي دست نوشته‌هايش داستان «پادشاه عزا» را هم بنويسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها