چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
​«عمارت نیمه شب» نقد و بررسی می‌شود

چهاردهمین جلسه‌ چهارشنبه‌های نقد و بررسی کتاب نشرچشمه به مجموعه داستان «عمارت نیمه شب»، نوشته‌ سپیده سیاوشی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «عمارت نیمه شب» از ساعت 17 تا 19 روز چهارشنبه (6 بهمن‌ماه) در دفتر نشر چشمه با حضور سپیده سیاوشی نویسنده کتاب، علی شروقی و احمد ابوالفتحی نقد و بررسی می‌شود.

سپیده سیاوشی دومین کتابِ خود را بعد از پنج سال منتشر کرده است. مجموعه‌ داستان قبلی او که با نامِ «فارسی بخند» در 1390 چاپ شد، توانست جایزه‌ بهترین مجموعه‌ داستان اول بنیاد هوشنگ گلشیری را بگیرد. همچنین بسیاری از تک‌داستان‌های او نیز در جشنواره‌های مختلف جوایز و مقام‌هایی به دست آورده‌اند که نشان‌دهنده‌ تسلط این نویسنده بر کار در حوزه‌ داستان کوتاه است.

عمارت نیمه‌شب ده داستان کوتاه است که در فضاها و مکان‌های گوناگون روایت می‌شوند. بحران‌های خاموش شخصیت‌ها و خشونتی پنهان بین آدم‌های عادی جامعه و زنانِ خونسرد درون‌گرای طبقه‌ متوسط، از عناصر مهم تشکیل‌دهنده‌ی جهان داستانی او هستند.

سیاوشی از تکنیک دیالوگ‌نویسی به‌خوبی استفاده می‌کند و زبانِ موجز و روایی‌اش نیز از جمله عناصری است که از او یک داستان‌کوتاه‌نویس جدی ساخته است.

خواننده‌ او با ماجراهایی روبه‌رو می‌شود که در وهله‌ اول عادی و شاید مرسوم به حساب می‌آیند اما هر چه جلوتر می‌روند درمی‌یابد چه التهابی زیر این پوسته در حال فوران است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می توانند در زمان یاد شده به دفتر نشر چشمه واقع در خیابان ولیعصر (عج)، روبه‌روی دوراهی یوسف‌آباد، کوچه افتخاری‌نیا، پلاک 52 مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها