یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
«اندیشه‌های موسیقایی» منتشر شد

کتاب «اندیشه‌های موسیقایی» نوشته شریف لطفی، آهنگساز و مدرس دانشگاه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب دربرگیرنده فصل‌هایی با نام‌های «اندیشه‌های موسیقی»، «تاثیر موسیقی بر انسان»، «تقلید در روند فراگیری»، «انسان، هنر و تقدس»، «آفرینش در موسیقی ایرانی» و «روش نوین آموزش آکادمیک موسیقی» است. 

در بخش «تاثیر موسیقی بر انسان» می‌خوانیم: «اصوات با اشکال گوناگون در هر اثر موسیقایی، از راه شنوایی به مغز انسان می‌رسد. در آن‌جا پس از دریافت به صورت فرامین صادره از مغز با به لرزش در آوردن تارهای صوتی وی و یا به حرکت درآوردن اعضای بدن انسان، بروز و نمود می‌یابد.»
 
در همین بخش نوشته شده است: «پذیرفتن و پیروی از موسیقی توسط انسان؛ هر اندازه دقیق‌تر و منظم‌تر انجام پذیرد، به همان نسبت می‌تواند راه پذیرش توام با دقت و صحت هر چه بیشتر مغز انسان را که اصل بسیار مهم در فراگیری‌هاست هموار سازد.»
 
شریف لطفی، آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده هورن اهل ایران متولد 1329  رشت است. وی ریاست هنرستان عالی موسیقی و رهبری ارکستر سمفونیک فرهنگسرای بهمن و ارکستر فیلارمونیک تهران را بر عهده داشته است. از این موسیقیدان تاکنون کتابی با عنوان «روش نوین مبانی اجرای موسیقی» از سوی نشر دانشگاه هنر به چاپ رسیده است.
 
کتاب «اندیشه‌های موسیقایی» در 117 صفحه با شمارگان یک هزار جلد از سوی نشر دیبایه با قیمت پنج‌هزار تومان راهی بازار کتاب شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها