یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
حضور شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان در مراسم لاک‌پشت پرنده

نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در مراسم لاک‌پشت پرنده شرکت کرده و کتاب‎های خود را برای بچه‌ها و بزرگترها امضا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نرگس آبیار، جعفر ابراهیمی، احمد اکبرپور، شکوه قاسم‌نیا، فریدون عموزاده خلیلی، مصطفی خرامان، محمدرضا یوسفی، محمدکاظم مزینانی، ناصر کشاورز، علی خدایی، فرهاد حسن‌زاده، افسانه شعبان‌نژاد، جمشید خانیان، حمیدرضا شاه‌آبادی، حسین فتاحی، نسرین وکیلی، محبوبه نجف‌خانی، رضی هیرمندی و ۴۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم دیگر همزمان با اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده با شرکت در مراسم اهدای نشان «لاک‌پشت پرنده» کتاب‌های خود را برای بچه‌ها و بزرگتر‌ها امضا خواهند کرد.

دبیرخانه دومین دوره اهدای نامزدهای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده، با بررسی مجدد هیات داوران از میان آثار راه‌یافته به فهرست‌های فصلی لاک‌پشت پرنده 11 کتاب را شایسته دریافت پنج یا شش لاک‌پشت پرنده شناخت. 

در فهرست نامزدهای امسال لاک‌پشت پرنده، کتاب‌های رمان، داستان تصویری، آموزشی و ترجمه، تالیف و کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان دیده می‌شود.

در این ارزیابی یک کتاب برنده 6 لاک‌پشت، هشت کتاب برنده چهار لاک‍‌‌پشت و 60 کتاب برنده سه لاک‌پشت پرنده شناخته شدند.

در این دوره نیز همچون سال گذشته، یکی از نشان‌های لاک‌پشت پرنده به یک برنده غیرایرانی خواهد رسید. سال گذشته، نشان طلای لاک‌پشت پرنده به رمان «اختراع هوگوکابره» نوشته برایان سلزنیک تعلق گرفت.

فهرست زمستان ۱۳۹۱ در این مراسم رونمایی خواهد شد و همه پدیدآورندگانی که کتاب‌هایشان در سال ۱۳۹۱ منتشر شده و به فهرست راه یافته‌ و موفق به شرکت در جشن امضاهای ماهانه نشده‌اند، شرکت خواهند کرد.
 
نخستین جشن امضای بعدی بهار ۱۳۹۳ به صورت فصلی برگزار و در این جشن فهرست کتاب‌های بهار ۱۳۹۲ رونمایی خواهد شد.

آیین اهدای نشان‌های طلایی یا نقره‌ای لاک‌پشت پرنده روز یکشنبه 4 اسفند 92 ساعت 17 در فروشگاه مرکزی شهرکتاب واقع در خیابان شریعتی پایین‌تر از خیابان معلم برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها