یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
«همه اسب‌های زیبا» در بوته نقد عصر اقتباس

نشست نقد اقتباس سینمایی «همه اسب‌های زیبا» به کارگردانی بیلی باب تورنتون از رمانی به همین نام نوشته کورمک مک‌کارتی، سه‌شنبه هفتم آبانماه در بنیاد ادبیات داستانی برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، شاپور عظیمی، مصطفی جمشیدی و مزدا مرادعباسی در این نشست به بررسی ساخته بیلی باب تورنتون از اثر کورمک مک‌کارتی می‌پردازند که ساعت 14 همین روز در سرای داستان به نمایش درمی‌آید. 

داستان این کتاب از جایی شروع می‌شود که «جان» بعد از مرگ پدربزرگش متوجه می‌شود قرار است همه مزرعه‌اش به دست دیگران بیفتد و با این اتفاق، بخش بزرگی از خاطرات کودکی وی نیز گرفته می‌شود. بنابراین تصمیم می‌گیرد بهترین دوستش را قانع کند با او به شهر بیاید تا شغلی برای خود دست و پا کنند. 

سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در خیابان استاد نجات‌اللهی (ويلا)، كوچه نويد، بن‌بست چهارم، پلاک یک واقع است.

كورمک مک كارتی نویسنده رمان «اسب‌های زیبا» در 20 جولای سال 1933 به دنيا آمد. نخستین رمان مک كارتی، «نگهبان باغ» را انتشارات رندم هاوس در 1965 منتشر كرد.

وی با نگارش رمان «نگهبان باغ» برنده جايزه فالكنر و برای نوشتن مبتكرانه در سال 1969 موفق به دریافت بورس گاكنهايم شد. از دیگر افتخارات وی می‌توان به دریافت جایزه بورس تحقيقاتی آكادمی هنر و ادبيات آمريكا، جايزه كتاب ملی و جايزه حلقه منتقدان كتاب ملی برای داستان  «همه اسب‌های زيبا» در 1992 و جايزه پوليتزر برای رمان «جاده» در سال 2007 اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها