سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
جعفر ابراهیمی پنج کتاب برای بچه‌ها آورد

مجموعه شعر «صلح، مثل چای تازه دم» سروده جعفر ابراهیمی(شاهد) به چاپ می رسد. این نویسنده و شاعر به زودی پنج کتاب برای کودکان و نوجوانان منتشر خواهد کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ابراهیمی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان گفت: کتاب «صلح مثل چای تازه دم» شامل 29 شعر برای نوجوانان است که در قالب نیمایی سروده شده و نشر پیدایش آن را در روزهای آینده چاپ خواهد کرد.

ابراهیمی ادامه داد: «تولد قارقارک» نیز مجموعه 12 شعر خردسال برای کودکان پیش دبستانی است که آن را هم نشر پیدایش به چاپ خواهد رساند. شعرهای این مجموعه را با مشورت چند شاعر برگزیده‌ام.

وی افزود: «قصه‌های من و پدربزرگ» نام قصه‌های کوتاهی است که در سه جلد چاپ می‌شود. این کتاب را که در هر جلد هفت داستان دارد انتشارات پیدایش منتشر خواهد کرد. جلد اول این کتاب زیر چاپ است، جلد دوم تصویرگری می شود و نگارش جلد سوم هم هنوز تمام نشده  است.

سراینده مجموعه شعر «آمده‌ام دوست بدارم» گفت: یک مجموعه 10 جلدی هم دارم که درباره امام محمد تقی(ع) نوشته شده است. نام این کتاب «دعای باران» است که از سوی انتشارات قدیانی به چاپ خواهد رسید.

نویسنده کتاب «گلدره و گلتاج» افزود: «قصه پیامبران» نام کتاب دیگری است که در انتشارات مدرسه زیر چاپ است. این کتاب دو جلدی نسبتاً قطور است و برای بچه‌های آخر دبستان و اول راهنمایی نوشته شده است.

جعفر ابراهیمی نصر(شاهد) متولد 1330 اردبیل است. وی به مدت ده سال نویسنده برنامه‌های رادیویی بود و از سال 1360 تا 1380 مسوولیت شورای شعر کانون پرورش فکری را بر عهده داشت. 

این نویسنده تاکنون بیش از 100 عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف نوشته است که از این میان می‌توان به کتاب‌های «یک سنگ و یک دوست»، «آواز پوپک»، «آسمان ابری نیست»، «آب مثل سلام»، «خورشیدی اینجا خورشیدی آنجا»، «بوی گنجشک» و «در کوچه‌های خیس» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها