شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کتاب راهنمایی برای مدیریت به موقع و حساب شده بحران منتشر شد

«استاندارد مدیریت بحران، راهنما و اجرای مناسب» عنوان کتابی است که نشر علم آفرین روانه بازار کرده است. هدف این اثر راهنمایی مدیران ارشد در شکل‌‌دهی، مدیریت و توسعه توانایی مدیریت بحران سازمان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بحران همواره سازمان‌ها را با مشکلات پیچیده‌ای مواجه کرده است که ممکن است عواقب جدی را در پی داشته باشد. در نتیجه با مدیریت درست وحساب شده آن می‌توان چالش‌ها را به حداقل ممکن رساند.

شورای نویسندگان این اثر که شامل علی اکبر پوری رحیم، مسعود تقوایی، امیر محمود‌‌زاده، سیدجوادهاشمی فشارکی و ایرج سلطانی است، در صدد بودند تا با استناد به نظریه‌های موجود در مدیریت بحران، کتابی مفید جهت بالا بردن توانایی مدیریت بحران در سازمان تنظیم کنند.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: « اصول اساسی استاندارد که سازمان‌ها باید بر مبنای آن عمل نمایند، شامل موارد ذيل است: الف) آگاهی بیشتر از ظرفیت بالقوه و طبیعت غالب بحران‌ها، ب) توانمندی بیشتر برای پیشگیری در برابر تاثیرات بحران، ج) توانمندی بیشتر برای پیشگیری در برابر تاثیرات بحران، د) توانمندی بیشتر برای تشخیص بحران مربوط به آن. »

کتاب از هفت فصل تشکیل شده است که عناوین آن شامل «هدف و دامنه کاربرد»، «اصطلاحات و تعاریف»، «تشخیص بحران (بحران در یک نگاه)»، «بهبود توانایی مدیریت بحران»، «برنامه‌ریزی و آمادگی برای واکنش در برابر بحران و بازسازی دوباره بعد از بحران ایجاد شده»، «روش‌های ارتباط‌ پس از بحران» و «ارزیابی توان‌مندی مدیریت بحران» است.

نخستین چاپ کتاب «استاندارد مدیریت بحران، راهنما و اجرای مناسب» با شمارگان هزار نسخه، در 74 صفحه و به بهای 25 هزار ریال روانه بازار نشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    کتاب راهنمایی برای مدیریت به موقع و حساب شده بحران منتشر شد سلام نام صحیح سیدجوادهاشمی فشارکی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها