شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۵
و اكنون تنها يك وعده باقي مانده است

برگزاري جشنواره كتاب فصل از يك سو در صدد تقدير از پديدآورندگاني است كه تلاش آن‌ها در هياهوي پر اثر و پر ثمر صنعت نشر كشور، كمتر ديده مي‌شود. از سوي ديگر آثار برتر اين جشنواره منابع مطالعاتي مناسبي براي علاقه‌مندان در حوزه‌هاي مختلف است. در اين مجال معرفي يكي از آثار منتخب جشنواره كتاب فصل را مي‌خوانيد.

خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از معيارهاي برتري گروه‌ها، ارزشمندي اهداف، پاي‌بندي به ارزش‌هاي انساني، شكيبايي و استواري در برابر مشكلات، شمار افزون‌تر دانشمندان و دانايي و آگاهي طرفداران آن‌هاست؛ از اين رو منتظران به سبب داشتن بهترين، دانشمند‌ترين، پابرجاترين، پرهيزكارترين و آگاه‌ترين اعضا، برترين گروه تاريخ‌اند.

 پيامبران و جانشينان آنان ـ كه رهبران گروه‌اند ـ همواره، پيروان خود را به همراهي با اين گروه فرا خوانده‌اند. بدين‌سان تاريخ منتظران با آدم(ع) آغاز شده و تا ظهور مهدي(ع) ادامه خواهد داشت.

 نويسنده در كتاب حاضر زندگي تعدادي از پيامبران الهي از جمله نوح، ابراهيم، موسي، عيسي و... را مورد بررسي قرار داده‌است تا به خاتم انبياء، حضرت محمد(ص)، رسيده‌است. آنگاه از دوازده جانشين پيامبر يعني ائمه اطهار سخن رانده شده‌است. تا دوازدهمين امام و آخرين جانشين يعني مهدي موعود.

 در انتهاي كتاب نيز مژدۀ ظهور امام زمان(ع) به همراه نشانه‌هاي ظهور داده شده‌است. در همين بخش نمونه‌هايي از اخبار پيش از ظهور از جمله سخت‌تر شدن اوضاع روزگار، شايع شدن ربا و رشوه، فراواني كينه‌توزي و... آورده شده‌است. 

كتاب «و اكنون تنها يك وعده باقي مانده است»، تأليف: حورا طباطبايي قمي، ميترا بيگلري، منا زرباف و زهره لولوئي، تهران: انتشارات گرايش تازه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها