چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
تفسير «مبين» به شكل نيم‌جيبي منتشر مي‌شود

ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن كريم و صاحب تفسير تك جلدي «مبين» از انتشار اين اثر در قطع نيم‌جيبي با همكاري يكي از ناشران لبناني خبر داد.-

ابوالفضل بهرام‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: تفسير مبين كه پيش‌تر در يك جلد وزيري 1200 صفحه‌اي به چاپ رسيده بود، با اقبال فراواني مواجه شد. از اين رو، تصميم گرفتم براي كم‌حجم شدن و قابل انتقال بودن اين اثر، نسخه‌اي از آن را در قطع نيم‌جيبي با كاغذهاي 28 گرمي كه در كشور لبنان امكان چاپ آن وجود دارد، به چاپ رسانم.

وي انتشار نسخه رحلي اين تفسير قرآني در قالب اثر نفيس را از ديگر اقداماتي خواند كه تصميم دارد درباره اين اثر انجام دهد.  

بهرام‌پور همچنان كه پيش از اين نيز متذكر شده بود، ريشه بيشتر مشكلات دنياي كنوني به ويژه در دايره روابط و تعاملات انساني را در كاهش ايمان و باورمندي مردم به دنياي پس از مرگ و عالم برزخ مي‌داند. از اين رو، كتابي با عنوان «آن سوي هستي قصه چيست؟» را مي‌نويسد.
 
نويسنده و محقق حوزه دين توجه به حيات برزخي، عالم و زندگي برزخي را كه تكنيكي بالاتر از زندگي مادي و دنيوي دارد، از جمله موضوعاتي ياد كرد كه در اين كتاب به آن توجه داشته است و متذكر شد: همچنان در حال فيش‌برداري و گردآوري مطالب اين كتابم تا متني قابل اعتماد، مستند و علمي را در اين زمينه در اختيار عموم علاقه‌مندان و محققان اين حوزه قرار دهم. 

ابوالفضل بهرام‌پور دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی (كارشناسي ارشد ادبیات و علوم قرآنی از دانشگاه تهران) است و سلسله تفسیرهای تک سوره‌ای آموزشی کم حجمي دارد، از جمله تفسير سوره محمد، سوره فتح، سوره حجرات، سوره «ق»، سوره ابراهیم، سوره ملک، سوره جمعه، سوره منافقون و سوره حجر. این آثار به نحوی تدوین شده‌اند که علاوه بر قابلیت مطالعه فردی، جنبه درسی و خودآموز نيز دارند.

از ديگر تاليفات اين محقق مي‌توان به كتاب‌هاي روخوانی قرآن، روش تدریس ترجمه تفسیری قرآن، تفسیر سوره «یس» و تفسیر نسیم حیات اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط