یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
«خانم دات فاير» اسرارآميز!

«خانم دات‌فایر» یکی از تازه‌ترین رمان‌های نوجوانانه‌ای است که واحد کودکان و نوجوانان انتشارات قدیاني روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

ايبنا نوجوان: «لیدیا»، «کریستوفر» و «ناتالی» به جر و بحث‌های همیشگی پدر و مادرشان عادت کرده‌اند. بعد از جدایی آن‌ها از یکدیگر، چاره‌ای ندارند که بیش‌تر مواقع را با مادرشان سپری کنند و فقط 2 روز در هفته پدرشان را ببینند. اما مادر مستخدم و پرستاری به خانه می‌آورد و همه چیز تغییر می‌کند. خانم «دات‌فایر» بیش از یک مستخدم توانا و باسلیقه است و این را مادر بچه‌ها به خوبی می‌داند اما بچه‌ها چیزهای بیش‌تری از خانم دات‌فایر می‌دانند.

در بخشي از اين كتاب نگاه كريستوفر را به حضور هم‌زمان مادرش و خانم دات‌فاير بخوانيد: «...از نظر كريستوفر وقتي ميراندا در خانه بود، هر كلمه و حركت «خانم دات‌فاير» خطرساز بود. خطر همه جا در كمين بود. هر لحظه ممكن بود اتفاق بدي بيفتد.»

داستان «خانم دات‌فایر» نوشته‌ی «آن فاین»، منبع الهام فیلمی موفق به همین نام نیز بوده است. روزنامه‌ی «ایندیپندنت» در معرفی خالق «خانم دات‌فایر» نوشته است: «این نویسنده می‌تواند شما را بخنداند و به گریه بیندازد. او گنجینه‌ی با ارزشی است که نباید فقط برای کودکان باشد.»

رمان نوجوانانه‌ی «خانم دات‌فایر» جایزه‌ی دوم بهترین کتاب داستان کودک و نوجوان را از گاردین دریافت کرده و نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین داستان نوجوان از آبزرور بوده است.

واحد کودکان و نوجوانان انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه)، این کتاب با ترجمه‌ی روان «هدی لزگی» در 3300 نسخه و با قیمت 4800 تومان در کتاب‌فروشی‌ها عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها